katso profiilia tai lähetä pm
Kuppi höyryävää sitruunateetä...
Oma hevonen: Rex & Citrus
Aurinkomerkki: ♊
|
Post by Alexiina C. on Jul 28, 2015 14:12:06 GMT
Lue ensin Tietoa hevosmyynnistä!
VIRTUAALIHEVONEN
Myynnissä kiltti, myös kärryihin totutettu friisiläinen. Rauhallinen ja hyvätapainen, mutta ähkyherkkä. Eläinlääkäri, kengitys kaikki ok, mutta lastaaminen voi aiheuttaa ongelmia.
MYYTY: Ekku Uudet sivut >> (Vanha sivut)
Kuvat © VRL-02207 Aikuisrakenteen tausta © SweetLittleVampire
ORANGE WOOD'S OSIRIS VH17-040-0005 Friisiläisori, 157 cm, musta Ei merkkejä Syntynyt 18.03.2015 Kanadassa 10-vuotias, ikääntyy seuraavan kerran joulukuussa 2018emä: Kings Calinka + isä: Ocean Hearted Kasvattaja/Omistaja: Orange Wood (KING1893) Painotus: Koulu, yleis, valjakko | Arvioitu kapasiteetti: Va B / 70 cm | Valokuvalliseksi: Ei | Toiveet: Ei erityistä |
Vanhat sivutNÄYTTELYMENESTYS:22.11.2015 ( PKK) lämmin- ja pvvarsat = HY / EM: Söpöys10.10.2015 ( PKK) harvinaiset varsat = LKV HY |
|
|
katso profiilia tai lähetä pm
Kuppi höyryävää sitruunateetä...
Oma hevonen: Rex & Citrus
Aurinkomerkki: ♊
|
Post by Alexiina C. on Oct 27, 2015 8:32:00 GMT
LUONNEKUVAUS © VRL-11124 Osiris on aivan toista kuin energinen ja menevä äitinsä, sen löytää mitä useimmiten seisomasta apaattisen näköisenä tarhan perukoilta tai aidan vierestä. Tunteeton ja tylsistynyt se ei ole, Omppu ei aina vain jaksa tai viitsi lähteä mukaan muiden hevosten älämölöihin. Se siis mielummin katsoo vierestä viisaana, kuin menee pyörimään mutakasaan. Olen saanut hämmentyä hevosen takia useita kertoja, ikäisekseen se on hurmannut fiksuudellaan ja järjenkäytöllään. Vaikka toisaalta ei Ompuksi kutsuttu ole kuitenkaan aina fiksu ja filmaattinen, siltä löytyy omia tempauksiaan; päältäpäin ei uskoisi sen tekevän mitään pahaa, mutta aina yllättäen, kuin puskista, se saattaa tarrata kiinni hihastasi herkkujen toivossa tai heittäytyä vallattomaksi liikuttaessa. Liikutus on aina sujunut aika moitteettomasti; Omppu kuuntelee apuja ja toimii parhaaksi näkemällään tavalla. Toisaalta aina parhaaksi nähty tapa ei ole orilta se vaadittu, toisinaan se saattaa kyllästyä työntekoon totaalisesti ja heittäytyä hieman lapselliseksi. Aina silloin kun se jaksaa työskennellä ja keskittyä, on sen kanssa mukavaa tehdä yhteistyötä - askeleet ovat pehmeät ja varsinkin koulupuoli on hallussa. Se työskentelee mielellään sileällä tehtävien parissa, siltä löytyy sopivaa tasaisuutta eikä virtaa ehdi kerääntyä kovinkaan. Kovat pohkeet ja suusta nykiminen eivät lisää esteillä turvallisuutta ja varmuutta, sillä herralta löytyy jo valmiiksi energiaa ja se käy ylikierroksilla herkästi. 12.11.2018 - ELL: Tuhdissa kunnossa, pieni painonlasku olisi kohdallaan, selässä ihrapatteja. Liikuntaa lisättävä. Hyvässä kunnossa olevat kaviot ja karva, jalat hyvät. Hengityselimet OK, sisäelinäänet normaalit. Liikkeissä ei erityistä. [ Yvonne J. Flatter, VRL-02207] 08.11.2018 - Osiris palaa myyntiin kasvattajan kautta. Edellisessä kodissa Vaativa B -tasolle asti päässyt sekä myös kärryihin koulutettu Osiris on komea kuin mikä ja varmasti hulppea kaveri yhteiseen puuhasteluun. Tasokas, mutta hyväpäinen hevonen, jolla käytös kohdallaan. 03.03.2016 - Osiris on tällä hetkellä opetettu varusteisiin ja sen kanssa satulaan tottuminen oli hyvin helppoa ja kivutonta. Ori hyväksyi myös ratsastajan painon selkäänsä kärsivällisesti. Varsinainen ratsukoulutus aloitetaan myöhemmin kesällä. Osiris on asunut vaihtelevasti sisällä ja ulkona, mutta on selvästi vapautta kaipaava ja nauttii täysin rinnoin laidunpäivistään. 10.10.2015 - Gillian kävi pyöräyttämässä Osirista näyttelyissä, jotta varsa saisi hieman totuteltua pois arkuudestaan ja tottuisi vastaisuudessakin ihmishälinään, vilinään, kisahumuun ja muihin vieraisiin hevosiin. Alkuun totta kai kaikki oli hirveän jännittävää ja pelottavaa, mutta onneksi äiti oli reissussa mukana taustapiruna. Edessä on vielä useammat muut vastaavanlaiset tapahtumat, joissa käydään Osiriksen koulutuksen tiimoilta. 19.03.2015 - ELL: Terveet jalat ja voimakas runko, silmät ovat kirkkaat ja reagoi hyvin aistiärsykkeisiin. Keuhkoista kuuluu rahinaa, mikä luultavasti häipyy muutamassa viikossa ja liittyy tavanomaisiin jälkioireisiin synnytyksestä. [ Yvonne J. Flatter, VRL-02207]
|
|
|
Post by Liina Harmio on Mar 26, 2016 8:24:56 GMT
Hei! Ihan sattumalta eksyin katsomaan myytäviä hevosianne, ja mennentullen rakastuin tähän kyseiseen friisiläisoriin. Tarjoaisinkin tälle nyt kotia Suomesta, Päivärannan tilalta Pohjois-Karjalasta. Osiriksen elämä meillä alkaisi normaalilla, rennolla nuoren hevosen elämällä; oria koulutettaisiin ikäänsä katsoen sopivaksi nähdyllä tavalla, se pääsisi elämään laumassa ja tutustuisi enemmän myös varmasti näyttelykehiin. Riippuen tallin tulevaisuudesta, voitaisiin musta komistus sijoittaa myös pihattoon, myyntilokissa olevaa lausetta mukaillen ja orin ehtoja kuunnellen sen sijoittaisi mieluusti myös vapaaseen asutukseen. Ratsukoulutuksen päätyttyä Osiris suuntaisi mitä luultavammin yksityisomistukseen ulkopuoliselle tallille (piirrettyä tallia meinaan). Tulevaisuudelta sen osaan kuitenkin luvata, että hevonen pääsee rauhalliseen tahtiin kiertämään kisakenttiä, ja muuten suurimmaksi osaksi puskaillaan ja kierretään kaiken maailman kissanristiäisiä. Sopivassa vaiheessa Osiris saattaisi käydä siitospuuhissakin parin varsan verran, ja riippuen hieman kasvavasta luonteesta, ruunattaisiinko tätä. Tällä hetkellä mahtipontisimpana näyttönä toimikoot Eepi, tarinointinäyttöä tästä päiväkirjasta Adrian-nimimerkillä Kiitos ja kuulemiin, vastausta odotellen Liina, Tuomo ja hevoset, @
Hei Liina! Minun puolestani kuulostaa oikein hyvältä, ja Osiris olisi varmasti mieluusti jo valmis lähtemään uuteen kotiin näkemään enemmän maailmaa. Luethan vielä myös hevoskauppakirjan.
Sopiiko sinulle tutustumiskäynti joko tämän viikon lauantaina 2.4. tai seuraavalla viikolla 9.4. kello 12? Osiriksen sinulle esittelee tallityttömme Gillian ja minä olen mukana. Saat näyttöä sen käytöksestä hoitotilanteessa, varustuksessa sekä juoksutuksessa ja irtona. Tämän jälkeen käymme läpi paperiasiat.
|
|
|
Post by Liina Harmio on Apr 2, 2016 1:20:16 GMT
2. huhtikuuta 2016
Mä en koskaan ollu omistanu friisiläistä. Olin aina salaa ihaillut komeita mustia karvajalkoja kauempaa hevosnäyttelyissä, mutta ei mulle koskaan edes tullu mieleen hommata sellasta omaan talliini seisomaan. Ei ennenku eksyin Orange Wood Ranchin foorumille ja iskin silmäni 2-vuotiaaseen Osirikseen. Ja tässä sitä nyt oltiin, lennettiin Tuomon kanssa kanukkien kotimaahan tutustumaan kyseiseen oriin - tietenkin toivoen ettei tästä tulis hukkareissu.
Me päästiin hyvissä ajoin hotellille viime yönä, ja lyhyillä yöunilla raahattiin ittemme aamupalapöydän kautta vuokra-auton kyytiin. Meillä meni noin puolisen tuntia ajaa Orange Woodin tiluksille, ja kun saavuttiin pihaan, meitä vastassa olikin jo punahiuksinen, nuori nainen. "Hei, mä olen Gillian. Te tulitte varmaankin Osirista katsomaan?" nainen esitteli itsensä heti autosta noustuamme, ja Tuomon rallienglannilla selvittiin talliin sisälle. Ja siellä se sitten seisoi, käytävälle kiinnitettynä. Musta hevonen katsoi korvat pystyssä meitä ja musta tuntui että mä olin ihan totaalisen myyty jo siinä vaiheessa.
"Gillian esittää teille Osiriksen juoksutettuna ja irtona, ja voidaan aloittaa tää hevosen seuraaminen ihan siitä, miten ori käyttäytyy hoitaessa. Me ollaan sidottu se käytävälle varustaessa, koska eihän näistä nuorista hevosista ikinä tiedä; Osiris on kuitenkin suhtautunut melkein kaikkeen aina rauhallisesti ja vakaasti, eikä se hangottele vastaan. Tottakai oudot asiat jotka puristaa vatsaa ja turpaa, saa jokaisen hevosen aina vähän kummaksumaan alkuunsa. Osiriksen kanssa meillä on mennyt kuitenkin suht hyvin tällaset varustamiset ja hoitotilanteet nyt ylipäätään muutenkin."
Nuorikko ei tosiaankaan suhtautunut kummemmin harjaamiseen, ja kaviotkin se nosti ihan nätisti. Se vaikutti hieman apaattiselta, vaikka korvat vähän painuivatkin hieman enemmän takaviistoon satulan asettuessa selkään. Tuomo koitti heittää aina juttua kahden naisen kanssa, tietäen että mä koitin tehdä tässä arviointiprosessia, kannattaisiko meidän ostaa hevonen ja kuljettaa se meren yli jonnekkin jäämeren sylkäsemään klimppikasaan, suomi-neitoon. Maksais ainakin ihan hitosti, mutta se nyt sais olla sen ajan murhe, ei tän ajan.
Osiriksella oli tosi kivat liikkeet, vaikka sen laukka oli ehkä vähän tahmeen olosta ja ravi ei näyttänyt maailman parhaimmalta istuttavalta. Ori kuitenkin oli tyyni ja totteli käskystä, ei kovinkaan kummoisia merkkejä kaivannut kun herra jo toimi. Irtonakaan se ei yltynyt irrottelemaan ja juoksemaan sinne tänne; se pörhenteli pari kertaa maneesin nurkalle ja palasi sitten Gillianin luokse.
Osiriksesta jäi tosi hyvä maku suuhun. Se oli vähänku sellanen hillitty lukion ernupoika, joka ei tee itestään liian isoa numeroa. Sisältä se saattais olla suklaata tai lakritsia, ken tietää koska tää lukion ernu ei avaudu turhaan muille. Se istuu mielummin seinän vieressä ja räplää nintendoa, kuin yltyy muiden ykkösluokkalaisten rahapanoksisiin korttipeleihin ja pullanostoreissuille. Sellanen, johon kiinnittää kyllä huomionsa, koska siinä on aina jotain erityistä.
Kiitos käynnistäsi, Liina (ja Tuomo)!
Eiköhän kaupat synny ja Osiris paketoida sievään loimikääröön matkalleen Suomen konnuille. Saat tästä koekäynnistäsi heti avauksen hevosen päiväkirjalle.
Ilmoitathan Osiriksen uudet sivut viimeistään 16.4. mennessä tänne tai sähköpostiin. Lisäaikaa saa pyytämällä. Hevoskauppakirjan kohdasta § 2.4 löydät ohjeet VRL:n rekisteröintiä varten.
Mikäli sinulla on vielä kysyttävää ja epäselvyyttä jostakin Osirikseen tai hevoskauppakirjan pykälään liittyen, autamme mielellämme!
|
|
|
Post by Ekku on Nov 25, 2018 17:28:44 GMT
Onko friisiläinen löytänyt jo kodin? Hei! Ei ole, Osiris on edelleen myynnissä
|
|
|
Post by Ekku on Nov 28, 2018 7:12:10 GMT
Minäpä jätän ostotarjouksen! Olen Ekku, VRL-14758 19-vuotias nainen Turusta. Omistan jo yhden hevosen, Matin (http://ekku.suntuubi.com/?cat=10) ja lisäksi karvakamuni Nasu (http://ekku.suntuubi.com/?cat=11) kulkee tiiviisti mukana. Olemme pitkään eläneet kolmistaan, mutta nyt on aika lisätä karvaiseen perheeseen yksi karvaturpa! Parhaiten minut tavoittaa sähköpostista, nietulane@gmail.com Siirrän hevosen sivuilleni (http://ekku.suntuubi.com/?cat=1) ja lähdemme etsimään virtuaalisesta maailmasta kotitallia. Osiris pääsee rakastavaan kotiin yksityiseksi hevoseksi, jossa edetään hevosen ehdoilla. Osiriksesta tulisi oma ratsuni, jonka kanssa lähdetään tavoitteelliseen valmennukseen. Kisoihin ei ole välttämättä pakko päästä, mutta omaksi huviksi olisi kiva lähteä villejä kisoja kiertämään . -Ekku Vastaus: Terve Ekku! Voit tulla koeratsastamaan Osiriksen heti, kun pääset. Ori on vähän lihavassa kunnossa, mutta säännöllisellä ja rakentavalla treenillä siitä saa varmasti taas laaturatsun. Saat hakea Osiriksen tarhasta, hoitaa sen ja kokeilla sillä ratsastusta kentällä sekä halutessasi heittää lyhyen maastolenkin. Myös minä voin ensin näyttää satulasta käsin, kuinka polle toimii.
Koeratsastuksesta ja kuinka se tehdään lukee tarkemmin täällä.
|
|
|
Post by Ekku on Nov 28, 2018 15:48:15 GMT
Minua jännitti kovasti, kurvatessani vuokra-autolla tallin pihaan. Kun olin saanut pysäköityä autoni, jäin hetkeksi keräämään itseäni. Vedin avaimet virtalukosta, avasin oven ja nousin autosta. Päälläni oli ruskea huppari ja tummat paksut legginsit ja jalassani tennarit. Hiukset olin käärinyt korkealle nutturalle ja olin laittanut hieman poskipunaa ja ripsiväriä. Laitoin auton oven kiinni ja jäin seisomaan siihen. Tiedottomana avasin kännykän ja tarkistin viestin - Alexiina tai Aleksiina oli luvannut tulla minua parkkipaikalle vastaan, mutta tätä ei näkynyt. Siispä jäin nojaamaan auton kylkeen ja odottamaan. Vaikkakin olisin halunnut jo juosta hevosen luokse. Stressasin, että jos tämä ei olisikaan kaipaamani kisaheppa juuri minulle.
Onnekseni, minun ei tarvinnut stressata kauaa, kun näin vaaleahiuksisen naisen kävelevän minua kohti. Ryhdistäydyin ja ojensin jo käteni "Ekku, hei. Tulin katsomaan Orisista". Nainen kätteli reippaan tuntuisesti ja esitteli itsensä Alexiinaksi. "Kiva nähdä" hän sanoi. "Jospa haettaisiin hevonen tarhasta?" Nyökkäsin vastauksesta ja jännitin jokaista lihastani. Tiedän olevani hyvä hevosten kanssa, mutta ihmiset ovat aina heikko kohtani. Lähdimme vierekkäin kävelemään tarhoja kohti.
Aidan vieressä seisoi välinpitämättömän ja velton näköinen friisiläisori. Ori vain seisoi siinä vaikka kävelin kohti, Alexiinan pitäessä porttia. Päästyäni kosketusetäisyydelle, tervehdin hevosta ja silitin kaulalta, ennenkuin napsautin riimunnarun kiinni. Hevonen lähti seuraamaan minua aika laiskan näköisesti, pää alhaalla. Annoin orille - kuten kaikille muillekkin hevosille - kohtuu pitkän riimunnarun. Alexiina jäi sulkemaan porttia, kun me jatkoimme matkaamme kohti vaaleatukkaisen naisen näyttämää suuntaa. Vilkaisin olkani yli, tulisiko Alexiina ja samassa ori otti minut kiinni yhdellä pidemmällä askeleella ja nappasi hihastani kiinni. Minä säikähdin ja vaistomaisesti käännyin hevosta päin. Hevonen oli tarrannut kiinni vain huulillaan, joten mitään kummempaa ei sattunut. Kasvoilleni levisi hymy ja sanoin "jaa, taidat olla aika perso herkuille". Silitin oria turvasta ja Alexiina saavutti meidät.
Tallissa meitä odotti jo harjakoppa, satula ja suitset. Alexiina oli selvästi ajatellut etukäteen. Laitoimme yhdessä orin käytävälle kiinni ja kaivoin harjakopasta harjan. Alexiina teki samoin. Juttelimme hevosista ja kerroin omasta kullannupustani ja hän omistaan. Osiris toimi koko hoidon ajan moitteettomasti. Ori vain seisoi siinä, käänteli välillä päätään meidän suuntaan herkkujen toivossa, mutta jaksoi seistä. Käänsin puheen takaisin Osirikseen, samalla kun laitoin satulaa "Onhan hän vähän pulleassa kunnossa, mutta ei siinä montaa kuukautta pitäisi mennä että saadaan takaisin kuosiin. Varsinkin, jos on täällä ollut vähällä liikutuksella - niinkuin sanoit" . Alexiina myötäili, mutta vahvisti eipäilykseni - oikealla liikunnan määrällä hevosesta saisi loistokuntoisen nopeasti. Suitsien kanssa hevonen käänsi korviaan taakse, mutta suostui ottamaan kuolaimet suuhunsa.
Kentälle päästyämme, hyppäsin suoraan selkään. Vaikka Alexiina oli lupautunut itse ratsastamaan, jotta minä pääsisin näkemään liikkeiden puhtauden, koin itse tuntevani paremmin. Meinasin vuotaa yli innostusta päästä kokeilemaan. Ensituntumana koin järkytyksen kuinka matalalla olin - mutta, olin tottunut shiren säkäkorkeuteen. Keräsin ohjia tuntumalle ja pyysin Osirista eteenpäin. Ori oli hitaalla, mutta lähti kävelemään. Kokeilin avoja ja taivutuksia ja hevosen herkkyyttä. Osiris tuntui kohtuu herkältä suustaan, mutta kuunteli mielellään apuja - päästyään alkukankeudesta eroon. Vaikka emme tuntuneet olevan täysin samalla linjalla, uskalsin jo hieman hymyillä. Siirsin hevosen raviin ja lähdin pidentämään askelta. Osiris taisi olla vain innoissaan päästyään töihin, sillä hevosen korvat osoittivat eteen ja hevonen tuntui rentoutuvan kokoajan enemmän. Nostin muutaman avon ja sulun jälkeen kokeeksi laukan. Siitä ori innostui ja tahti oli hiukan turhan kova. Laukka oli pehmeää ja siellä olisi istunut mielellään pidempäänkin. Laskin takaisin ravin käyttä käyntiin ja tarkistin, ettei hevonen puuskuttanut. "Haluaisin vielä kokeilla jotain mitä olen aina omien hevosteni kanssa tottunut tekemään" sanoin Alexiinalle joka istui kentän laidalla. "Tottakai, anna mennä" Alexiina kehotti. Minä laskin ohjat melkein kokonaan käsistäni ja annoin hevoselle luvan mennä minne halusi. Ensimmäiseksi ori venytteli kaulaansa ja suuntasi sitten nurkkaan, jossa seistiin muutama hetki. Pyysin pelkkien pohkeiden kanssa hevosta eteenpäin ja ori vain ihmetteli. Keräsin hieman ohjia ja käänsin kulkusuunnan Alexiinaan päin.
Hyppäsin alas selästä ja kiitin todella kauniisti Alexiinaa ja Osirista. Olin viihtynyt hevosen selässä. Silitin oria kaulalta ja ojensin ohjia Alexiinalle. Hän oli luvannut laittaa hevosen pois, jotta kerkeäisin hotellin päivälliselle. Varmistin, että naisella oli puhelinnumeroni ja sähköpostiosoitteeni. Kiitin vielä Alexiinaa ja lähdin kävelemään parkkipaikalle. Alexiina vilkutti minulle ja lähti kävelemään hevosen kanssa kohti tallia.
Vastaus: Tosi kiva tarina! Lyödään vain kaupat, myyn Osiriksen mielelläni sinulle, sillä teillä näytti synkkaavan hyvin! Ilmoita minulle Osiriksen uusista sivuista 12.12. mennessä. Mukaan saat kaikki kuvat (tekijänoikeusmerkintöjä vastaan) sekä tässä topikissa Osirikseen liittyvät tekstit.
|
|
|
Post by Ekku on Nov 29, 2018 7:18:29 GMT
Hei, Kiitos kovasti Tarvisin vielä tiedon, kuka on tehnyt päiväkirjamerkinnät, joita ei ole merkitty? Laitanko minkälaisen VRL-tunnuksen perään? Osiriksen sivut ekku.suntuubi.com/?cat=12Ilmoitathan mikäli huomaat olennaisen tiedon puuttuvan/olevan virheellinen . Yritin saada kaiken mukaan Vastaus: Päikkymerkinnät on kaikki © VRL-02207, ellei toisin mainita. Korjaatko kasvattaja-kohdan Orange Woodin linkin oranges.co.nf/, kun tuo on ns. virallinen etusivu Samoin linkitäthän vähintään Osiriksen vanhemmat (sukutaulu on suositeltu, muttei pakollinen). Kings Calinka: https://magma_karsina.webs.com/other/linka.htm, Ocean Hearted: www.virtuaalihevoset.net/?hevoset/hevosrekisteri/hevonen.html?vh=VH14-040-0081. Muuten kaikki OK! Voit ottaa Osirikselle mukaan vielä myös Liina Harmion koekatsastuskäyntitarinan, kunhan merkitset hänet kirjoittajaksi.
Siirrän Osiriksen tunnuksellesi, kunhan se ensin siirretään entiseltä omistajaltaan minulle.
|
|
|
Post by Ekku on Nov 30, 2018 16:27:51 GMT
Nyt on viimeisetkin muokkaukset tehty ! Jaksaisitko ilmottaa minulle, kun saat siirrettyä nimiini ? Vastaus: Hienoa! Osiris siirretty nyt tunnuksillesi. Kiitos hevoskaupoista!
|
|