TULOKSETLuokka 1 (13/30) TT1. Alexiina C. (VRL-02207) - Marvelous Magic 51 VH16-178-0003
2. Crimis (VRL-10480) - Nimr Ibn Naibn VH18-003-0052
3. Benjamin (VRL-12637) - Rock my World Cherokee VH19-037-0001
4. Alexiina C. (VRL-02207) - Sowi'ngwa VH17-052-0050
5. Alexiina C. (VRL-02207) - Mustang's Africagame VH17-081-0001
6. Tinsu (VRL-12410) - Mymble's Diamond
7. Crimis (VRL-10480) - Revonkosken Juska VH17-018-0383
8. Tinsu (VRL-12410) - Mondbark Osiris
9. Benjamin (VRL-12637) - Galah Whacker O' Hara VH19-014-0003
10. Benjamin (VRL-12637) - Bono O' Hara VH19-014-0002
11. birdie (VRL-14733) - A Tribute Daredevil VH18-014-0191
12. Tinsu (VRL-12410) - JB Salt Flats
13. Sylvi (VRL-08179) - Kentucky Shamrock VH18-009-0009
Luokka 2 (9/30) TT1. Mikael (VRL-02753) - Apache Moon"Helmikuu on pian jättävä meidät - kuten minäkin, sillä minua on uhattu potkuilla, ellen saa selostuksiani asiallisemmiksi - mutta sitä ennen ehdimme HAAHUILLA tynnyriradalla sydämemme KAUKANA JÄTINHAUTUUMAAN METSÄALUEEN ITÄPUOLELLA! Aion omasta puolestani laittaa HIKAROIDEN, vaikka sää onkin KUOLETTAVAN KYLMÄ! Ja nyt saamme esitellä radalla LAJISSAAN TÄYDELLISEN ratsastajan Mikael ja hänen VIIKSEKKÄÄN hevosensa Apache Moonin! ERINOMAISEN VIEHKEÄN näköinen pari ja pian näemme, onko heistä voittamaan tätä skabaa! Mutta mitä sanotte ratsukon tyylistä? Minusta varusteiden ja vaatteiden yhteensopivuus on KAFKAMAINEN. KODINKONEENVALKOINEN stetsoni kruunaa kokonaisuuden! Ensimmäinen tynnyri on VÄIJYTETTY huippuajalla! Toinen tynnyri on erikoissuunniteltu näyttämään LIIALTA SUOLALTA. Se ei kuitenkaan RUUVAA tätä ratsukkoa! Ja noin sitä mennään! Kuuletteko, kuinka yleisö raikaa? Mutta mitä siellä huudetaankaan?
'Täällä kuulostaa siltä kuin joku olisi laittanut apinoita peltipurkkiin ja ravistanut lujaa!' Kolmas tynnyri - ja ympäri on! Vaappuu hermostuttavasti, mahtaakohan se NYPLÄTÄ...? Ja eikä mitä, suoraa kyytiä takaisin maaliin! Hyvät naiset ja herrat, ajalla SUURIN PIIRTEIN NELJÄ sekuntia!"
Tuomarin kommentti: "Hauskoja sanavalintoja, jotka tekivät selostuksesta todella koomisen! Siitäkin huolimatta kokonaisuus pysyi hyvin kasassa!"2. Sylvi (VRL-08179) - Diamond Desire VH18-014-0094"Helmikuu on pian jättävä meidät - kuten minäkin, sillä minua on uhattu potkuilla, ellen saa selostuksiani asiallisemmiksi - mutta sitä ennen ehdimme TALLUSTELLA tynnyriradalla sydämemme PAIKALLISESSA WALMARTISSA! Aion omasta puolestani laittaa LAULAEN, vaikka sää onkin RAEKUUROINEN! Ja nyt saamme esitellä radalla VIPSAHTANEEN ratsastajan Sylvin ja hänen ONGELMALLISEN hevosensa Diamond Desire! KARVAISEN näköinen pari ja pian näemme, onko heistä voittamaan tätä skabaa! Mutta mitä sanotte ratsukon tyylistä? Minusta varusteiden ja vaatteiden yhteensopivuus on TEKOPIRTEÄ. ARMEIJANVIHREÄ stetsoni kruunaa kokonaisuuden! Ensimmäinen tynnyri on KAAHOTETTU huippuajalla! Toinen tynnyri on erikoissuunniteltu näyttämään STETSONILTA. Se ei kuitenkaan SÄDEHDI tätä ratsukkoa! Ja noin sitä mennään! Kuuletteko, kuinka yleisö raikaa? Mutta mitä siellä huudetaankaan? 'Voihan tattimunakas, miten tässä nyt näin kävi!' Kolmas tynnyri - ja ympäri on! Vaappuu hermostuttavasti, mahtaakohan se KILJAISTA...? Ja eikä mitä, suoraa kyytiä takaisin maaliin! Hyvät naiset ja herrat, ajalla KUUSI sekuntia!"
3. Tinsu (VRL-12410) - Höstnäs Astrid"Helmikuu on pian jättävä meidät - kuten minäkin, sillä minua on uhattu potkuilla, ellen saa selostuksiani asiallisemmiksi - mutta sitä ennen ehdimme SIPSUTTAA tynnyriradalla sydämemme KATOLLA! Aion omasta puolestani laittaa POMPPIEN, vaikka sää onkin AURINKOINEN! Ja nyt saamme esitellä radalla KELTAISEN ratsastajan Tinsu ja hänen PAINAVAN hevosensa Höstnäs Astridin! RAKKAAN näköinen pari ja pian näemme, onko heistä voittamaan tätä skabaa! Mutta mitä sanotte ratsukon tyylistä? Minusta varusteiden ja vaatteiden yhteensopivuus on KOMEA. PILKULLINEN stetsoni kruunaa kokonaisuuden! Ensimmäinen tynnyri on JUOSTU huippuajalla! Toinen tynnyri on erikoissuunniteltu näyttämään HATULTA. Se ei kuitenkaan ISTU tätä ratsukkoa! Ja noin sitä mennään! Kuuletteko, kuinka yleisö raikaa? Mutta mitä siellä huudetaankaan?
'Olipahan ne markkinat!' Kolmas tynnyri - ja ympäri on! Vaappuu hermostuttavasti, mahtaakohan se LIIKKUA...? Ja eikä mitä, suoraa kyytiä takaisin maaliin! Hyvät naiset ja herrat, ajalla NELJÄTOISTA sekuntia!"
4. Tinsu (VRL-12410) - Itsmapreciouss"Helmikuu on pian jättävä meidät - kuten minäkin, sillä minua on uhattu potkuilla, ellen saa selostuksiani asiallisemmiksi - mutta sitä ennen ehdimme KÄVELLÄ tynnyriradalla sydämemme KATSOMOSSA! Aion omasta puolestani laittaa VÄLKKYEN, vaikka sää onkin SUMUINEN! Ja nyt saamme esitellä radalla PIMEÄN ratsastajan Tinsu ja hänen KULTAISEN hevosensa Itsmapreciouss! PÖLYISEN näköinen pari ja pian näemme, onko heistä voittamaan tätä skabaa! Mutta mitä sanotte ratsukon tyylistä? Minusta varusteiden ja vaatteiden yhteensopivuus on IHANA. VIHREÄ stetsoni kruunaa kokonaisuuden! Ensimmäinen tynnyri on SATANUT huippuajalla! Toinen tynnyri on erikoissuunniteltu näyttämään LAMPULTA. Se ei kuitenkaan PAINA tätä ratsukkoa! Ja noin sitä mennään! Kuuletteko, kuinka yleisö raikaa? Mutta mitä siellä huudetaankaan?
'Oliko se pakko siihen tulla istuskelemaan?' Kolmas tynnyri - ja ympäri on! Vaappuu hermostuttavasti, mahtaakohan se KOLISTELLA...? Ja eikä mitä, suoraa kyytiä takaisin maaliin! Hyvät naiset ja herrat, ajalla KAKSI sekuntia!"
5. Benjamin (VRL-12637) - Bono O' Hara VH19-014-0002"Helmikuu on pian jättävä meidät - kuten minäkin, sillä minua on uhattu potkuilla, ellen saa selostuksiani asiallisemmiksi - mutta sitä ennen ehdimme RÄJÄHTÄÄ tynnyriradalla sydämemme AUSTRALIASSA! Aion omasta puolestani laittaa LIITÄEN, vaikka sää onkin AURINKOINEN! Ja nyt saamme esitellä radalla LUOTTAVAISEN ratsastajan Benjamin ja hänen ROHKEAN hevosensa Bono O'Haran! INNOKKAAN näköinen pari ja pian näemme, onko heistä voittamaan tätä skabaa! Mutta mitä sanotte ratsukon tyylistä? Minusta varusteiden ja vaatteiden yhteensopivuus on ENERGINEN. HARMAA stetsoni kruunaa kokonaisuuden! Ensimmäinen tynnyri on NAURETTU huippuajalla! Toinen tynnyri on erikoissuunniteltu näyttämään STETSONILTA. Se ei kuitenkaan HEITÄ tätä ratsukkoa! Ja noin sitä mennään! Kuuletteko, kuinka yleisö raikaa? Mutta mitä siellä huudetaankaan? 'Kaksikon työskentely tuntuu kuin vanhoja ystäviä katselisi!' Kolmas tynnyri - ja ympäri on! Vaappuu hermostuttavasti, mahtaakohan se KESKITTYÄ...? Ja eikä mitä, suoraa kyytiä takaisin maaliin! Hyvät naiset ja herrat, ajalla KOLME sekuntia!"
6. Crimis (VRL-10480) - Nimr Ibn Naibn VH18-003-0052"Helmikuu on pian jättävä meidät - kuten minäkin, sillä minua on uhattu potkuilla, ellen saa selostuksiani asiallisemmiksi - mutta sitä ennen ehdimme TANSSAHDELLA tynnyriradalla sydämemme KENTÄN AIDALLA! Aion omasta puolestani laittaa HYRÄILLEN, vaikka sää onkin AURINKOINEN! Ja nyt saamme esitellä radalla RAIKKAAN ratsastajan Crimis ja hänen RONSKIN hevosensa Nimr Ibn Naibn! KAUNIIN näköinen pari ja pian näemme, onko heistä voittamaan tätä skabaa! Mutta mitä sanotte ratsukon tyylistä? Minusta varusteiden ja vaatteiden yhteensopivuus on HIRVEÄ. MUSTA stetsoni kruunaa kokonaisuuden! Ensimmäinen tynnyri on MUTRISTETTU HUULIEN huippuajalla! Toinen tynnyri on erikoissuunniteltu näyttämään KUKKARUUKULTA. Se ei kuitenkaan KAADA tätä ratsukkoa! Ja noin sitä mennään! Kuuletteko, kuinka yleisö raikaa? Mutta mitä siellä huudetaankaan? 'Vai että sellaista tänään!' Kolmas tynnyri - ja ympäri on! Vaappuu hermostuttavasti, mahtaakohan se PUDOTTAA...? Ja eikä mitä, suoraa kyytiä takaisin maaliin! Hyvät naiset ja herrat, ajalla KOLME sekuntia!"
7. birdie (VRL-14733) - Sierra Neverending Monday VH18-014-0195"Helmikuu on pian jättävä meidät - kuten minäkin, sillä minua on uhattu potkuilla, ellen saa selostuksiani asiallisemmiksi - mutta sitä ennen ehdimme MADELLA tynnyriradalla sydämemme TEXASISSA! Aion omasta puolestani laittaa KUULLEN, vaikka sää onkin SATEINEN! Ja nyt saamme esitellä radalla USKOMATTOMAN ratsastajan birdie ja hänen LENNOKKAAN hevosensa Sierra Neverending Monday! TAHMEAN näköinen pari ja pian näemme, onko heistä voittamaan tätä skabaa! Mutta mitä sanotte ratsukon tyylistä? Minusta varusteiden ja vaatteiden yhteensopivuus on HAUSKA. MUSTA stetsoni kruunaa kokonaisuuden! Ensimmäinen tynnyri on PYSÄYTETTY huippuajalla! Toinen tynnyri on erikoissuunniteltu näyttämään HUIVILTA. Se ei kuitenkaan KUVAA tätä ratsukkoa! Ja noin sitä mennään! Kuuletteko, kuinka yleisö raikaa? Mutta mitä siellä huudetaankaan? 'Tarpoa kuin mummo lumessa!' Kolmas tynnyri - ja ympäri on! Vaappuu hermostuttavasti, mahtaakohan se KAUHISTELLA...? Ja eikä mitä, suoraa kyytiä takaisin maaliin! Hyvät naiset ja herrat, ajalla KYMMENEN sekuntia!"
8. Tinsu (VRL-12410) - JB Salt Flats"Helmikuu on pian jättävä meidät - kuten minäkin, sillä minua on uhattu potkuilla, ellen saa selostuksiani asiallisemmiksi - mutta sitä ennen ehdimme KIITÄÄ tynnyriradalla sydämemme LENTOKONEESSA! Aion omasta puolestani laittaa IHANNOIDEN, vaikka sää onkin LUMISATEINEN! Ja nyt saamme esitellä radalla HÄMÄRÄN ratsastajan Tinsu ja hänen VIILEÄN hevosensa JB Salt Flats! MÄRÄN näköinen pari ja pian näemme, onko heistä voittamaan tätä skabaa! Mutta mitä sanotte ratsukon tyylistä? Minusta varusteiden ja vaatteiden yhteensopivuus on IHASTUTTAVA. PUNAINEN stetsoni kruunaa kokonaisuuden! Ensimmäinen tynnyri on KERROTTU huippuajalla! Toinen tynnyri on erikoissuunniteltu näyttämään OHJILTA. Se ei kuitenkaan HIHITYTÄ tätä ratsukkoa! Ja noin sitä mennään! Kuuletteko, kuinka yleisö raikaa? Mutta mitä siellä huudetaankaan?
'Mitä tuo harakka tuolla tekee?' Kolmas tynnyri - ja ympäri on! Vaappuu hermostuttavasti, mahtaakohan se NAURAA...? Ja eikä mitä, suoraa kyytiä takaisin maaliin! Hyvät naiset ja herrat, ajalla YHDEKSÄN sekuntia!"
9. birdie (VRL-14733) - Shakin' Hurricane"Helmikuu on pian jättävä meidät - kuten minäkin, sillä minua on uhattu potkuilla, ellen saa selostuksiani asiallisemmiksi - mutta sitä ennen ehdimme AIKOA tynnyriradalla sydämemme NAVETASSA! Aion omasta puolestani laittaa USKOEN, vaikka sää onkin LUMIMYRSKYINEN! Ja nyt saamme esitellä radalla UHKAROHKEAN ratsastajan birdie ja hänen KAUNIIN hevosensa Shakin' Hurricane! YSTÄVÄLLISEN näköinen pari ja pian näemme, onko heistä voittamaan tätä skabaa! Mutta mitä sanotte ratsukon tyylistä? Minusta varusteiden ja vaatteiden yhteensopivuus on MAHTAVA. PUNAINEN stetsoni kruunaa kokonaisuuden! Ensimmäinen tynnyri on LAULETTU huippuajalla! Toinen tynnyri on erikoissuunniteltu näyttämään KENGÄLTÄ. Se ei kuitenkaan RATSASTA tätä ratsukkoa! Ja noin sitä mennään! Kuuletteko, kuinka yleisö raikaa? Mutta mitä siellä huudetaankaan?
'Voittamaanhan tänne tultiin!' Kolmas tynnyri - ja ympäri on! Vaappuu hermostuttavasti, mahtaakohan se ILOITA...? Ja eikä mitä, suoraa kyytiä takaisin maaliin! Hyvät naiset ja herrat, ajalla NELJÄ sekuntia!"
Luokka 3 (1/30) TT
1. birdie (VRL-14733) - A Tribute Daredevil VH18-0141-0191Ratsastaja: "Miksi tämä elikko ei suostu kuuntelemaan apujani!"
Hevonen: "Vasen, oikea, vasen, ja taas oikea! Koita ratsastaja pysyä mukana!"
Lehmä: "Ja tuosta kolosta minä livahdan..."
Tuomarin kommentti: "Hauskasti keksitty ja hyvin tilanteeseen sopivat repliikit!"
Luokka 4 (1/30) TT1. Sylvi (VRL-08179) - Socorro[
♫ Lea Laven - Ei oo, ei tuu]
Se oli kauhean komea orimies
mut kallis kuin mikä, kaikki sen ties
se siinä pyöri mun mielessäin
heti kun mä sen huutokaupassa näin
se piti pauloissaan aina vaan mua
ja viimein mä päätin, vararikko oli jo ennen sua
lähdettiin me sitten Kanadaan kisailemaan näin
kunnes se sano mulle mun naamaa päin
ei oo, ei tuu, ei tipu ravia enkä sano juu
ei mua nolot amatöörit vie minnekään
se on kyllä nou tänk juu
ei oo, ei tuu, ei riitä taito, hanki joku muu
jos et sä parempaan millään pysty, niin ei oo, ei tuu
No sitten mä hikoilin hädissäin vain
ei tää vastannut mun unelmiain
tätä nöyryytystä tahtonut en
lähes sain sydänkohtauksen
Ori löntysti eteenpäin niin
että kisan jälkeen taas seliteltäisiin
kuinka huono päivä tää vaan ois
parempi vaan jos häipyisin pois
Ei oo, ei tuu, ei tipu laukkaa enkä sano juu
ei mua amatöörit vie minnekään
se on kyllä nou tänk juu
Ei oo, ei tuu, ei riitä taidot, hanki joku muu
jos et sä parempaan millään pysty, niin ei oo, ei tuu
Nyt ootan lopullista kohtaloain
mut nämä tuomarit miettivät vain
on kaikki muuten jo ihan ookoo
mutta jännitykseen kohta kuolen
toistuu vain: ei oo
ei oo, ei oo, ei tuu!
Tuomarin kommentti: "Ihana suoritus! Todella hauskasti oivallettu ja alkuperäisestä laulusta onnistuneesti muokattu versio, joka nosti hymyn tuomarin huulille! Tämä jää päähän soimaan - ja hevosversiona tietenkin. Vähäisestä osallistujamäärästä huolimatta ehdottomasti voittonsa ansainnut!"