Post by Tossah on Apr 13, 2019 7:17:26 GMT
Vuoden 2018 Power Jumpin Kanadassa
voitti suomalainen puoliveritamma
Kilpailut ovat ohi! Sunnuntaina hypätyn uusintaradan jälkeen voittajaksi ja uudeksi PJ-mestariksi tittelöitiin kaunis hopeanmusta puoliveritamma Hestia Carlee ratsastajanaan Josefina Rosengård. Kahdenkymmenenyhdeksän osallistujan finaaliluokassa nähtiin monta hienoa voimahyppyä sekä kaiken kaikkiaan upeaa suoritusta, mutta vain yksi voi olla ylitse muiden.
Voittajaa haastateltiin kaiken hulinan ja tuoksinan keskellä myös CTV Television Networkin uutisiin sekä lehteen. Tässä otteita haastattelusta:
[Toimittaja] Se perinteinen kysymys: Miltä nyt tuntuu, uuden PJ-mestarin ratsastajana, Josefina Rosengård?
["Jusu"] En vielä tiedä! Melkoista mylläkkää. Luulin ensin, että se on erehdys, että ei me voitu voittaa. Kai se kuitenkin on ihan totta? Hurjaa. Onhan tämä aika hienoa. Ja jännittävää.
[T] Sanohan rehellisesti, olisitko Kanadaan lähtiessänne voinut uskoa, että palaisit kotiin pokaali kainalossa?
[J] (Pudistaa silmät suurina päätään ja nauraa päälle) Ei... minulla ei ole ollut tapana voittaa isoja kilpailuja. Ja meidän piti vain antaa Carleelle mahdollisuus esiintyä vielä. Huippujuttu, että se sai kruunata uransa näin hienolla tavalla. Olen tosi iloinen, että Heidi Näyhö antoi hevosensa minun käyttööni.
[T] Miltä Hestia Carlee tuntui radalla? Entä mikä odottaa voittajaa tämän päivän huiman suorituksen jälkeen?
[J] Carlee oli ihan mieletön ja antoi jotenkin tosi maagisen fiiliksen radalla. Mä tunsin, että nyt me voidaan ratsastaa aikaa, ja se venyi upeasti kun sitä tarvittiin. Carlee pääsee kotiin Suomeen palautumaan. Se on tehnyt urallaan oikeastaan jo melkein kaiken. Sillä on jo ikää, mutta varmasti sillä hypätään vielä, koska se pitää siitä niin paljon.
[T] Kuinka aiotte juhlistaa menestystänne?
[J] Rehellisesti sanottuna mulla on niin nälkä, että mä haaveilen vaan nopeimmasta mahdollisesta noutoruoasta. Ehkä intialaista, tai pitsaa. Carlee saa pari ylimääräistä herkkua ja pitkän kävelyn.
[T] Onko jo suunnitelmissa ottaa osaa myös ensi vuoden kilpailuihin?
[J] (Kohauttaa olkiaan, hymyilee vinosti) Ei sitä tiedä, miten elämä kuljettaa. Nytkin tarjoutui vähän vahingossa mahdollisuus kilpailla kolmen eri omistajan hevosilla. Jospa ensi vuonna pääsen jo oman hevoseni kanssa. Sen vanhemmilla, Bijou Toujoursilla ja Tranquille K:lla kilpailin tänä vuonna Hestia Carleen lisäksi.
[T] Kiitos ajastanne ja vielä kerran paljon onnea voitosta!
Illalla tiedossa on vielä juhlintaa ja hupia, kuten myös jo hyvissä ajoin seuraavan vuoden suurkilpailuiden suunnittelua. Vielä on epävarmaa missä maassa tai millä tallilla tullaan hyppäämään kesällä 2019, mutta se selvinnee.