|
Post by Tyler on Oct 4, 2020 16:42:24 GMT
IMAGHOSTIA KATSOMASSA 2.10.Perjantai meni oikeastaan rennoissa merkeissä. Tai no omalla kohdallani pitkä osa iltapäivästä meni unilääkkeen aiheuttamassa kevyessä sumussa ja en nauttinut olotilasta ollenkaan. Vaikka tiesin että Charlie oli meinannut vain hyvää, olin silti salaa tuolle hieman kiukkuinen, sillä toinen oli varmasti kuullut muutamaan otteeseen miten paljon inhosin tätä aivosumua. Dewnin saatua suoritettua loppuun työtehtävä, joka tuolla oli kesken, mies nappasi jostain Imaghostin riimun ja narun, ennen kuin pyysi seuraamaan. Olin salaa yllättynyt, mutta toisaalta myös iloinen nähdessäni että Dewnin kädessä oli se pastellivioletti riimu, jonka olin tammalle tuonut mustangiretken aikana. En ollut oikein tiennyt että olisiko riimulla ollut edes käyttöä, mutta ilmeisesti se ei ollut ihan hukkaan mennyt hairahdus, kerta riimu oli käyttöönkin kelpuutettu. Tarhalle päästessämme Dewn esitteli meille kaikki siellä olevat hevoset, jättäen Karman, Imaghostin emän sekä tamman itsensä viimeiseksi. Esiteltyään tammat, vietimme hetken hiljaisuudessa vain katsellen tammoja ja niiden välistä dynamiikkaa, ennen kuin Charlie siirtyi Dewnin oikealle puolelle ja miehet aloittivat hiljaisen keskustelun keskittyen hevosiin. Jossain kohtaa kuulimme käyntiaskeleita takaamme ja kääntyessäni katsomaan kuka oli ratsastamassa, näin tutun ratsukon Raicyn ratsastaessa Rickyn kanssa luoksemme. Miehen ilmeestä näki hämmennyksen tilanteesta, mutta tervehtiessäni tuota ilmeisesti palaset alkoivat loksumaan kohdilleen ja tuo laski 1+1. ”Tyler?” tässä kohtaa toinen tajusi että en ollut ihan täydessä kunnossa ja ennen kuin miehellä oli tilaisutta sanoa mitään uudelleen, olin itse äänessä. ”Pieni karjanajo onnettomuus. Onneksi ei käynyt pahemmin ja että mulla on Charlie auttamassa”. Keskustelimme Raicyn kanssa hetken karjasta ja lupasinkin toiselle että voisin kertoa hieman enemmän siitä millaista meidän karjanhoitomme olisi, jos tuolla olisi jokin vapaa hetki viikonlopun aikana. Isänsä jatkettua matkaansa Dewn palasi ääneen ja tuo alkoi kertomaan tarkemmin Imaghostista ja siitä mitä tamman kanssa oltiin tehty. Mies pujahti lankkujen välistä tarhaan ja kaikki hevoset katsoivat saapujaa mielenkiinnolla, ennen kuin varsinkin Imaghost lähti lähestymään miestä. Muutamaa metriä ennen kohtaamista Dewn pysähtyi ja alkoi selvittelemään kädessään olevaa riimua ja narua siten, että tuo sai laskea narun vapaaksi jalkoihinsa ja pitää riimua siten, että Imaghost sai vain kävellä miehen luokse ja varsa painoikin itse päänsä riimuun, näyttäen rennolta ja luottavaiselta eikä se inahtanutkaan Dewnin nostaessa narun sen niskan ylitse ja sitoessaan riimun ja hieman vielä säätäessään sen sopivuutta. Lopulta toinen sai kerätä vielä narun käsiinsä rauhassa, ennen kuin tuo lähti taluttamaan Imaghostia kohti porttia, varsan seuratessa luottavaisena. Dewn käänsi tamman ulos portista ja suljettuaan portin oli minulla viimein tilaisuus tutustua varsaan paremmin. Tammasta huomasi miten sen käytös hieman muuttui saapuessani sen lähelle, mutta siltikään tamma ei alkanut pönttöilemään, vaan pienen puhinan jälkeen rentoutui uudelleen, mutta siitä silti huomasi että se oli hieman jännittyneempi kuin aikaisemmin. Tutustuttuani tammaan hetken jatkoimme matkaamme kohti kenttää ja Dewn esittelikin sielä hieman tarkemmin asioita joita Imaghostin kanssa oltiin harjoiteltu ja vietettyämme aikaa tamman kanssa, se palautettiin takaisin omaan tarhaansa ja palasimme Charlien kanssa takaisin aitalle, ennen kuin olisi aika antaa Carlylle hieman huomiota ja päästää Willkes tamman kanssa liikenteeseen. Alexiinan kommentti: Hih, hauska, että otit Raicyn tarinaan mukaan näkemään Tyleriä taas! Hurjan mustangiretken muistot taisivat Raicylle pulpahtaa kaverin näkemisestä heti mieleen. Raicy kuulee varmasti mielellään Andrewsien tilan toiminnasta, joten eiköhän hän jonkun vapaan hetken järjestä! Tyler ja Charlie ovat esimerkiksi tervetulleita kello kuuden aikaan päivälliselle päätalolle, jossa ruokailun yhteydessä kuulumisia voi vaihdella muunkin ranchin väen kanssa.
Miten suloisesti kuvailtu Imaghostin luottavaisuus Dewniä kohtaan ja pään painaminen riimuun!
Laitoin tekstillesi otsikon, niin näyttää selkeämmältä.
* Imghost torkkui päiväunosilla emänsä takapuoleen nojaten, kun Dewn johdatti miehet - Tylerin ja Charlien - pihaton luo. "Ginger, Africa, Muru, Karma... ja Image", hän luetteli osoittaen aina kyseessä olevaa hevosta. "Tai siis Imaghost."
Charlie astui Dewnin oikealle puolelle ja hipaisi leukaansa. "On se jännemmän näköinen kuin pelkästään kuvissa", hän tuumasi. "Nätti kuin karkki. Onko tuo kiharakarvainen curly?"
"Jeah, onhan se. Muru - tuo liinaharja - on myös mustangi, adoptoitu Wild&Free&Hooves-järjestön kautta." Dewn vilkaisi taakseen, kun kuuli hevosen lähestyvän; isä ratsasti Rickyllä heitä kohti. Hän oli palaamassa laakson suunnalta.
"Terve", Raicy sanoi ja katseli jonkin aikaa hämmentyneenä miehiä, etenkin Tyleriä. Hänen silmänsä käväisivät käsipaketissa ja tarkentuivat miehen kasvoihin. "Tyler?"
"Pieni karjanajo-onnettomuus", Tyler vähätteli. Hän katsoi Dewnin ohi toveriinsa. "Onneksi ei käynyt pahemmin ja että mulla on Charlie auttamassa."
"Et sentään rodeoon ole lähtenyt?" sanoi Raicy suoristaen stetsoniaan. Tyler virnisti epämääräisesti. He rupattelivat hetken aikaa karjanhoidosta, minkä aikana Dewn keskusteli Charlien kanssa lisää hevosista - erityisesti kiltin uteliaasta Africasta, joka oli tullut lähemmäs haistamaan uusia tuttavuuksia. Raicyn ratsastettua Rickyn kanssa pois kohti tallia, Dewn kumartui lankkujen ali tarhaan.
"Minä olen Imaghostia totuttanut varusteisiin ja tehnyt sen kanssa paljon maastakäsin töitä. Se seuraa jo hyvin, mutta jalkojen nostaminen on vielä vähän arkaa." Dewn nosti matkan varrella maasta ratsastushansikkaan, jota tarjosi varsalle; se otti sen nypistellen huuliinsa, heilutti päätä pari kertaa ja heitti hanskan pois. Charlie nauroi. "Jeah, tämä on Imaghostin lelu. Saatte sen mukaan. Se kiskaisi hanskan kerran taskustani ja tykkäsi leikkiä sillä, joten annoin sen pitää sen. Nyt se jopa hermostuu, jos hanskaa ei ole mukana tarhassa tai karsinassa."
"Eipä pidä sitä sitten unohtaa", sanoi Tyler. "Kiva muuten, että tuolle riimulle on ollut käyttöä. En ollut varma, kun sen hankin."
Imaghost laski sopuisasti päänsä pastellinviolettiin riimuun ja seurasi sitten Dewniä luottavaisesti portille, jonka luona Tyler ja Charlie kiinnostuneina odottivat.
|
|
|
Post by Tyler on Oct 10, 2020 12:38:00 GMT
02-03.10.20 tutustumista, illallista ja ”treenejä”Imaghost vaikutti järkevältä hevosenalulta seuratessani tamman liikkumista Dewnin vierellä ja perässä. Kyselin Dewniltä tarkemmin tuon metodeista varsan kouluttamisen kanssa, sekä siitä millaista palkkausta toinen oli käyttänyt jotta osaisin pitää kaikki suhteellisen pitkälti tuttuna varsalle, vaikka mukaan tulisi tietenkin hiljalleen myös omia käytäntöjäni. Palautettuamme varsan takaisin tarhaansa tuo kävi ehkä hieman mielenosoituksellisestikin Dewniltä varastamansa ratsastushanskan kimppuun ja riepotteli sitä menemään ennen kuin rauhoittui muiden joukkoon. Seuratessamme varsan riehumista kysyin Dewniltä voisiko Carlyn liikuttaa jossain ja mies neuvoi muutaman maastoreitin sekä kertoi että kenttä olisi myös käytettävissä. Teidemme erotessa suuntasin itse hakemaan Carlya, sillä minusta olisi siinä projektissa yksikätisenä paljon enemmän apua kuin varusteiden kanssa, sillä en millään kuitenkaan saisi tamman painavaa satulaa trailerista. Saatuani tammani vaivalloisesti talutettua talliin, jossa pyrin parhaani mukaan Charlien apuna hoitamaan sitä ennen kuin oli Charlien aika varustaa ratsunsa ja siirtyä kentälle työskentelemään tamman kanssa. Minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin kiivetä vaikeasti aidalle istumaan ja seurata parivaljakon työskentelyä. Eihän Charlie mitään ihmeellisiä tamman kanssa tekisi koska ajatuksissa olisi vain antaa Carlylle vähän liikettä pitkän matkustamisen jälkeen, mutta olihan se silti hieman haikeaa katsella toisen ratsastavan tammallani. Charlien ollessa juuri lopettelemassa ratsastamista, kuulin askeleita takaani ja yrittäessäni kääntyä katsomaan kuka olisi saapumassa ja että tarvitsisiko minun käskyttää Willkes lopettamaan hieman ajoissa, tasapainoni horjahti juuri sopivasti samalla hetkellä kun tunnistin tulijan Alexiinaksi. Naisen refleksit olivat omiani nopeammat ja nainen asettikin toisen kätensä selkääni ja auttoi minut istumaan tasapainoisesti aidan päälle. “Anteeksi, ei ollut tarkoitus säikyttää” nainen hymyili, ennen kuin käänsi katseensa kentällä vielä raavaan ratsukkoon. SEurasimme Charlien ratsastuksen lopun hiljaisuuden vallassa, ennen kuin nainen palasi ääneen. “Ajattelin vain kutsua teidät liittymään seuraamme päivälliselle päätalolle. Alamme syömään kuudelta, joten kerkeätte vielä halutessanne hyvin käydä leiriaitalla” “Kiitos, mutta me voimme kyllä hyvin hakea Charlien kanssa jotain syömistä” yritin vakuutella vieressäni seisovalle naiselle, samalla kun puristin aitaa vasemmalla kädelläni jotta saisin pidettyä tasapainoni istuessani vinottain aidalla. “Oi, ei siitä ole haittaa. Me olemme tottuneita siihen että pöydän ääressä on myös vieraita. Raicy varmasti arvostaisi myös mahdollisuutta keskustella kunnolla tilanpidosta” Alexiina käänsi katseensa hymyillen puoleeni. “No ehkä siinä tapauksessa…” hellitin viimein otteeni aidasta “mä ilmoitan Charlielle asiasta ja nähdään sitten kuudelta” vastasin naiselle, joka jatkoikin pian matkaansa ja Willkesin lopetettua ratsastamisen kerroin miehelle illallistarjouksesta, samalla kun astelimme talliiin hoitamaan Carlyn pois. Tamman ollessa takaisin tarhassaan suuntasimme väliaikaiselle majapaikallemme ja pikaisen siistiytymisen jälkeen olimme valmiita suuntaamaan päätalolle. Vaihtaessani puhtaan flanellin päälleni päätin jättää sen hian alas, vaikka en saanutkaan napitettua sitä kiinni ja tiesin että kaikki varmasti kiinnittäisivät heti huomiota käteni epämääräiseen muotoon, tai viimeistään nähdessään kämmenselkäni, jota jo hieman harmaantunut kipsi peitti. Jätin myös kantositeeni pois jotta saisin piilotettua vielä hieman paremmin sen faktan, että en ollut ihan kunnossa. Saavuimme Charlien kanssa päätalolle kymmentä vaille kuusi ja Charlien koputettua oveen Raicy saapui aaamaan oven hieman ihmettelevä ilme kasvoillaan. “Ah, tulkaa vain sisään. Alexiina kertoikin kutsuneensa teidät päivälliselle” seurasimme Raicya sisemmälle taloon ja nostettuani stetsonini naulaan muiden vierelle, juoksutin vasemman käteni hiusteni lävitse sutien niitä vielä hieman enemmän järjestykseen, ennen kuin saavuimme pitkän ruokapöydän ääreen. Raicy pyysi meitä ottamaan paikkamme pöydän ääressä ja hiljalleen myös muu alkoivat saapumaan paikalle, miehen tai Alexiinan esitellessä saapujat. Viimeisenä seuraan liittyivät Kitty sekä muutaman askeleen tuon jäljessä Surrayksi esitelty nainen. “Wow, mitä sun kädelle on käynyt?” Charloteksi esitelty nuori kysyi kun olin epähuomiossa tarttumassa vesilasiini oikealla kädelläni. Jouduin keskittymään siihen että sain pidettyä lasin ottessani ja sillä välillä Raicy komensi tytärtään. “Ei se haittaa. Tipuin toisen hevoseni selästä ollessani tarkistamassa karjaamme” vastasin muorelle, samalla kun poimin haarukkani uudelleen käteeni ja yritin parhaani mukaan selviytyä ruokailusta väärällä kädellä, sillä edelleenkään viikkoa myöhemmin koordinaationi ei ollut kovinkaan hyvä. “Millaista karjaa teillä on?” Raicyn kysymys nousi ilmoille pöydän päädystä ja tuo selkeästi halusi kääntää keskustelun uusille urille. “Kolmekymmenpäinen lauma lihakarjaa. Ne ovat vielä takalaitumella missä tämä pieni äksidenttikin kävi. Siellä on vain parempi pitää karjaa kesäisin ja nyt talveksi ne olisi tarkoitus ajaa takaisin kotiin. Saas vain nähdä miten se onnistuu kun itse en voi ratsastaa niin hyvin kuin tarvitsisi”. Keskustelin Raicyn kanssa jonkin aikaa ranchistamme ja toinen ihmetteli miten jaksoin pyörittää tilaa yksin kun kuitenkaan tilamme ei ollut kovin pieni. “Asutko myös tilalla vai onko sinulla oma asunto jossain?” Alexiina liittyi keskusteluumme. “Trevor rakensi aikoinaan pihaan pienen mökin kun he asuivat silloisen avopuolisonsa kanssa kotitilallamme, mutta velipojan muutettua Suomeen ja ilmeisesti jäätyään sille tielle, muutin itse mökkiin mutta sattuneesta syystä asun tällä hetkellä päätalolla vanhassa huoneessani, sillä äiti ei tykännyt ajatuksesta että joutuisin selviämään ruuanlaitosta ja muusta yksin nykyisessä tilassani” Keskustelumme pyöri tilanhoidollisissa asioissa, sekä vanhemmissani sekä hieman myös Trevorissa, kunnes Charlotte päätti että aihe oli tylsä ja tuo kysyi hevosista. “Carlyn ja Imaghostin lisäksi minulla on myös appaloosatamma Forever Shine sekä sitten tilalla asuu myös pari Trevorin vanhaa hevosta. Mun hevoset on ihan jokapäiväisessä työkäytössä ja yleensä vain harvoin apuna on mönkkäri tai muita työkoneita tehtävissä joita on mahdollista hoitaa myös hevosella. Imaghostista olisi tarkoitus kouluttaa työ- sekä kisahevonen cuttingiin. Kilpaileminen ei kuitenkaan ole mitään aktiivista ja arkipäivän käyttö tulee olemaan pääasiallinen käyttö varsalle” Keskustelumme jatkui polveilevana aina päivällisen loppuun asti ja vielä ennen kuin nousimme pöydästä ja kiitimme Emilya ruuasta, sekä Centereita kutsusta, kerroin Raicylle ja Alexiinalle että he, sekä tietty Dewn olisivat tervetulleita vierailemaan farmilla ja tapaamaan Imaghostia jos he haluaisivat. Ollessamme tekemässä lähtöä, onnistuin iskemään oikean käteni johonkin sen verran että se alkoi säkenöimään kivusta. Kävellessämme takaisin leiriaitalle Charlie huomasi saman asian ja toinen auttoikin minua taas kerran riisutumaan ja tällä kertaa toisen ei tarvinnut edes ehdottaa lääkkeitä, ennen kuin olin itse pyytänyt toista tuomaan vettä. Seuraavana päivänä nukuin pitkälle aamupäivän puolelle ja kömpiessäni viimein esiin huonestani, Charlie tervehti minua kuin olisin herännyt koomasta. “Huomenta. Emily oli hieman huolissaan sinusta” Willkes puheli ollessaan varma että tuon sanat olisivat kuultuna. “Voi perse… Ei mun ollut tarkoitus säikytellä toista. Taisin vain vahingossa napata liian ison annoksen unilääkkestä” hieroin niskaani vasemmalla kädelläni. “Täytyy käydä pahoittelemassa vanhalle rouvalle” vastasin haukotuksen karattua ensin huuliltani. En kuitenkaan kerennyt edes poistua aitalta, kun Emily ja Raicy jo saapuivat tuoden lounasta. Raicyn ilmeestä oli luettavissa toisen hienoinen ärtymys vahingossa tapahtunutta säikyttelyäni kohtaan, mutta silti tuo sai piilotettua sen ääänestään. Pahoittelin Emlilylle säikäyttämistäni ja kiitin samaan hengenvetoon lounaasta. Nautittuamme lounaan lähdin etsimään Dewniä ja jatkoimmekin miehen kanssa Imaghostin kanssa työskentelyä ja tänään pääsin myös itse työskentelemään tamman kanssa, vaikka kaksi toimivaa kättä olisikin ollut enemmän kuin mahtava juttu, mutta ainakin varsa tottuisi siihen, että kaikki ei olisi aina niin kuin tottua. seurasin myös Dewnin työskentelyä muiden hevosten kassa ja vaihdoimmekin tuon kanssa monia mielenkiintoisia keskuteluja hevosista ja niiden kouluttamisesta. Ennen pitkää ilta taas saavutti meidät ja seuraavana päivänä olisikin aika vielä viimeistellä paperityöt Alexiinan kanssa ja suunnata paluumatkalle kohti Texasia. Alexiinan kommentti: Turhaan sanoit, ettei tässä tekstissä olisi juuri järkeä - hurmaavahan se oli kaikessa leppoisassa arkisuudessaan ja hahmojen välisessä kanssakäymisessä!
Tyler vaikuttaa ihanan huomaavaiselta hevosten suhteen, joka miettii ja ottaa Imaghostin parhaan mahdollisen voinnin ja huolenpidon sydämelleen. Sellaiselle miehelle niin minä, kuin Dewnkin luovuttaa rakkaan varsan ilo mielin! Käsiongelma pysyy hyvin tekstissä mukana oleellisena puutteena hahmon toimintakykyyn.
"Palautettuamme varsan takaisin tarhaansa tuo kävi ehkä hieman mielenosoituksellisestikin Dewniltä varastamansa ratsastushanskan kimppuun ja riepotteli sitä menemään ennen kuin rauhoittui muiden joukkoon" oli aivan mainio pätkä! Samoin ihan lemppareitani tuo kohta, jossa Tyler putoaa aidalta. Hienosti kirjoitettu! Alexiinan kuvailu ja dialogi oli erityisen spot on, kuten myös aidontuntuinen pöytäkeskustelu
|
|
katso profiilia tai lähetä pm
Aurinkomerkki: ♏
|
Post by Surray on Oct 10, 2020 17:47:24 GMT
SURRAY STORIES - Osa 11 09.10.2020 NIMENVAIHTOHAKEMUS
Kaavake 16.3 Hakemus nimenvaihdoksi on vastaanotettu ja käsitelty maistraatissa. Olette anoneet avioliitossa vuonna 2008 otetun sukunimen Green muutosta syntymänimeen O’Hara. Koska olette Australian kansalainen, on teidän haettava nimenvaihdosta kotimaanne maistraatista. Nimenvaihtohakemustanne käsittelevä päätös on: hylätty. Voitte valittaa päätöksestä… Surray antoi kirjeen valahtaa pöydälle ja nosti molemmat kädet otsalleen. Silmiä kirvelsi, mutta hän ei itkenyt. Hän ei ollut itkenyt enää vuosiin. Hänen olisi päästävä ulos. Hänen olisi päästävä ulos tästä asunnosta, tästä tunkkaisesta ja vetoisesta ja ankeasta asunnosta, jota ei vajaan vuodenkaan jälkeen osannut edelleenkään kodiksi mieltää. Surray otti puhelimen käteensä ja astui jääkaapin oven eteen. Hän nosti sormen lapulle, johon oli raapustanut huonolla kuulakärkikynällä puhelinnumeron ja paineli sen kännykkäänsä ennen kuin nosti sen korvalleen. Puhelun jälkeen hän meni ulos ja istahti portaille. Olisp’ tupakkaa, hän huomasi ajattelevansa katsellessaan maassa kyykkivää Patrickia. Aamupäivällä oli satanut ja maa oli edelleen märkä sekä lätäkköinen. Poika tökki oksanpätkällä kastematoja, koetti noukkia ja tasapainotella niitä kepillä pois soralta ruoholle. Pojan ilme oli totinen; suuret paksut huulet tiukasti yhdessä ja suora tukka varjosti silmiä. Surray mietti milloin he kumpikin olivat lakanneet hymyilemästä. ”Kult’”, hän kutsui hellästi. Patrick ei kääntynyt katsomaan tai keskeyttänyt tehtäväänsä, mutta Surray tiesi hänen kuuntelevan. ”Äiti lähtee illaksi vähä’ kaupungil’. Sul’ tulee lapsenlikka siks’ aikaa, eikös?” Mato lipsahti tikulta toistuvasti, vaikka Patrick kuinka yritti saada sitä siinä pysymään. Se oli liukas ja limainen ja kiemurteli kippuraan kuin sitä olisi poltellut sisältä käsin. Patrickin kalpeat ja vakavat kasvot heijastuivat ylösalaisin vesilätäköstä. Ne olivat aivan liian vakavat yhdeksänvuotiaalle. ”Gillian?” Pojan ääni oli hiljainen kuin hän olisi mumissut nimen itsekseen. Surray nosti paidankaulusta korkeammalle. Syystuulessa tuntui jo aivan liikaa talvi. Kuinka he selviäisivät toisesta talvesta Kanadassa? ”Ei kult’, Gillian ei pääse. Muistakko, kun äiti kertoi, että häl’ on nyt omia lapsia? Hän kaitsee niit’...” Mato tippui taas. Patrick nousi hitaasti seisomaan. Hän tuijotti alas jalkoihinsa maassa kipristelevään avuttomaan olentoon. Sitten hän kohotti lenkkikenkäänsä ja liiskasi sen. * Tamulissa oli liian täyttä. Surray kääntyi heti ovilta ympäri. Latobaarissa discovalot pyörivät ja välkähtelivät, musiikki raikui uusimpia kantrihittejä jumputtaen ja ihmisiä istuskeli pyöreiden heinäpaalipöytien ympärillä drinkit käsissään tai hampurilaisia ja pihvejä pullistelevat lautaset edessään. Liikaa väkeä, liikaa melua, liian riemukasta. Surray palasi Mascotille ja ajoi sen ainoan toisen baarin luo, jossa oli käynyt; Oldeer Pubin saluunamaiset ovet heilahtivat, kun hän kävi sisään. Pubissa tupakansavu leijaili, katon rajassa oleva kuvaputki mölisi urheilua ja hämyisässä nurkassa miehiä pelasi biljardia. Surray ei katsonut kehenkään, vaan käveli suoraan baaritiskin luo ja etsi siitä itselleen vapaan jakkaran mahdollisimman kaukaa muita. Hän tilasi oluen ja saatuaan kylmän lasin viileisiin sormiinsa, nosti sen heti huulilleen ja joi niin pitkän hörpyn, että oli vetää vaahtoa väärään kurkkuun. Elämä oli selviytymistä. Se oli taistelua ja selviytymistä päivästä toiseen. Jos hänellä ei olisi ollut Patrickia, jos hän ei olisi ollut äiti… Surray tilasi toisen tuopin ja joi sen kerralla puoleen. Nyt hän tarvitsisi enää tupakan. Hän nosti hieman päätään ja pälyili ympärilleen. Kolme miestä – kaikilla flanellipaidat ja cowboyhatut – oli poistumassa baarista. Yksi heistä kopeloi takkinsa taskua sen näköisenä, että etsi selvästi askiaan, kun hän sai Surrayn katseen kiinni. Myös miehen takana ollut kaveri hoksasi Surrayn. Surray käänsi nopeasti päänsä kiroten muualle, mutta oli jo liian myöhäistä. Hän oli hörppivinään tuopistaan, mutta pystyyn kavahtavat niskakarvat kertoivat sen hänelle: mies lähestyi häntä takanaan. Saatana. Surray ummisti silmänsä. ”Kukas se täällä?” lipevä ääni sanoi hänen oikealta puoleltaan. Surray aukaisi silmänsä. Weighfieldin suurikokoinen hahmo häälyi hänen silmäkulmassaan nousten istumaan baarijakkaralle. Vaikkei katsonut tähän, Surray tunsi kyllä tuon äänen. Miten hän oli voinut olla niin huolimaton, ettei ollut katsonut miehiä tarkemmin? ”Miss Oi-Mate-With-Me vielä maisemissa?” Weighfieldin äänestä oli kadonnut se mairea sävy, jolla oli häntä puhutellut aina siihen asti, kunnes Surray oli survaissut häntä perhekalleuksille. Sen jälkeen oli miehen asenne viilentynyt huomattavasti ja hänen todellinen vihamielinen luontonsa tullut enemmän esiin. Ja se pelotti Surrayta enemmän kuin hän olisi koskaan antanut miehen nähdä. ”Saanko tarjota lisää juotavaa?” ”Painu helvettiin, Weighfield.” ”Vapaa ilta vai?” Weighfield jutteli kuin ei olisi kuullutkaan Surrayn sihinää. Hän kävi mukavasti jakkaralle ja vinkkasi baarimikolle. ”On se hyvä, ettet ihan uuvuta itseäsi lantaa luodessa, vai mitä? Viski”, hän tilasi. ”Ja cowgirlille uusi tuoppi.” ”En ottais’ sinult’ vesilasillistakaan”, ärähti Surray. Weighfield oli ottanut tupakka-askin esiin ja tökkäsi yhden suupieleensä. Hän hymähti. Sitten hän raapaisi tikkua askin reunaan ja sytytti savukkeensa. Laittaessaan askia takaisin taskuun, hän huomasi Surrayn pälyilevän sivusilmäyksen. ”Pahansisuinen nainen”, Weighfield sanoi ja hönkäisi savua ilmaan. Baarimikko liu’utti viskilasin hänen eteensä. ”Meidän pitäisi tehdä asialle jotain. Tuollaiselle likasuulle löytyy kyllä käyttöä...” Mies taputti hävyttömästi vyönsolkeaan. Surrayta alkoi nopeasti oksettaa niin, että hän kääntyi jakkarallaan ja hyppäsi alas; Weighfield tarttui häntä käsivarresta. ”Se ei ollut kysymys”, hän ärisi savukkeen ja hampaittensa välistä. ”PÄÄSTÄ IRTI SENKIN SIKA!” Surray karjaisi ja koetti riuhtaista itseään irti, mutta Weighfieldin ote vain tiukkeni. Hän tunsi kuvotusten väreiden säteilevän käsivarttaan pitkin kohdasta, jossa Weighfieldin tulikuuma koura puristi kivuliaasti. Surray nostaisi metelin, varmasti nostaisi, ja sen saisi koko Waterphew kuulla: hän aukaisi jo suunsa ja oli valmis kiljumaan täyttä kurkkua, kun hahmo häilähti Weighfieldin taakse ja taputti miestä hartiaan. ”Päästä irti”, matalan rouhea ääni murisi Weighfieldin korvan juuressa. Surray tuijotti varjomaista hahmoa, jonka kasvoja ei kunnolla erottunut suuren lierihatun takaa. Weighfield vilkaisi olkansa yli. ”Mitäs tämä sinulle kuuluu?” hän ärähti, mutta äänessään oli hienoista epäröintiä. Surray kuuli sen ja käytti tilaisuuden hyväkseen lyöden miestä vapaalla kädellään lujasti ja tarkasti kyynärtaipeeseen samalla, kun kiepautti kiinni pidettyä kättään. Weighfield ärjäisi yllätyksestä ja kivun vihlauksesta ja Surray sai itsensä vapaaksi. Hän kompuroi monta tuolia taaemmas. ”Kuulepas äijä”, raivosta pihisevä Weighfield kääntyi nyt tunkeilijaa kohti. ”Mä en pidä nokankoputtajista enkä varsinkaan niistä, jotka tulee tielleni.” Puhuessaan, hän kääri hihojaan. Weighfieldin massiivisen lihaksikkaat käsivarret olivat kuin lihanpalat. Pitkässä tummassa takissa seisova parrakas mies sen sijaan näytti paljon luisevammalta. Weighfieldin nyrkki heilahti ennen kuin paljon muuta ehti tapahtua. Tuskin Surray oli räpäyttänyt silmiään kahdesti, kun molemmat miehet jo kieriskelivät baarin lattiatasolla toisiaan mätkien, ähkien ja äristen. Muita illanviettäjiä oli hylännyt television katselun tai biljardipöydän ja tullut lähemmäs seuraamaan käsikopua; kuului vislausta ja hurrausta ja ärräpäitä. Surray hivuttautui vähin äänin pois päin, kunnes pääsi pubin ovelle ja poistui siitä ulos. Hän juoksi autolleen pidellen toisella kädellä kipeää käsivarttaan – tuota saastunutta kohtaa – ja väänsi tärisevin sormin avainta virtalukossa. Miksi hän oli kuvitellut, että lähteminen kotoa olisi koskaan ollut hyvä ajatus?
|
|
|
Post by Tyler on Oct 11, 2020 15:18:20 GMT
04.10.2020 - Kotiinlähdön aika Barrett
Sunnuntain sää oli yhtä harmaa ja masentava kuin mitä lähtöpäivän sääksi saattoi olettaa. Suurin ero tässä tilanteessa taisi olla se, että kyseessä ei ollut lopullinen lähtö, vaan minun, Charlien, Carlyn ja tietenkin Imaghostin olisi tarkoitus lähteä takaisin kotiin. Meillä ei toisaalta ollut mikään kiire lähteä paluumatkalle, sillä olimme varanneet karsinapaikat samoista kohteista joilla olimme yöpyneet tulomatkallamme ja meillä olisi vain kaksi ja puolituntia ajoa edessä, joten voisme lähteä hyvin vasta illemmalla. Olin jostain syystä nukkunut huonosti, joten olin yrittänyt mahdollisimman hiljaisesti hiippailla ulos leiriaitasta ja suuntasin aamun hämärän turvissa kohti maneesin vierellä sijaitsevaa pihattoa, jossa Imaghost sai vielä tämän päivän asustella. Kuitenkin ollessani matkalla kohti pihattoa, näin että pihaton aitaan nojaili joku, jota en tunnistanut. Tuolla oli pitkä tumma takki, sekä leveä lierinen stetson päässään ja hänen asennostaan saattoi huomata että tuo ei ollut ensimmäistä kertaa aidalla katselemassa hevosia. Normaalissa tilanteessa olisin saattanut kävellä itsekin aidalle ja tutustua tuohon muukalaiseen, mutta ilmeisesti huonot yöunet olivat tehneet tehtävänsä ja muutinkin suuntaani ja kävelin kohti tallia, jossa näin olevan valojen päällä ja astuttuani käytävälle kuulin Kittyn käyvän jotain keskustelua jossain piilossa olevan henkilön kanssa. "Huomenta. Voinko mä auttaa jossain?" "Ai, huomenta Tyler. Mä en yhtään kuullut että sä saavuit. Me aletaan oikeastaan olemaan valmiita" Kittyn äänestä kuitenkin oli kuultavissa miten toinen yritti peittää tällä pahoittelunsa siitä että ei haluaisi rasittaa minua nykyisessä tilassani liikaa. Kittyn keskustelukumppani oli paljastunut Charlotteksi ja juttelimmekin naisten kanssa hevosista ja lännenratsastuksesta sekä ratsastamisesta ylipäätään, vaikka en ymmärtänytkään englantilaisesta tyylistä kovinkaan paljoa, vaikka olinkin joskus Trevorin painostuksesta myös sitäkin kokeillut. "Tiedättekö te kuka muutes oli äsken maneesin viereisen pihaton aidalla? Joku pitkätakkinen stetsonpää?" kysyin nojaillessani karsinan etuseinään paremman tekemisen puutteessa. "Oliskohan se ollut Barrett... Se omistaa Smokeyn, Imaghostin isän" Kitty pohti samalla kun viimeisteli tallissa tehtävät työt. Kittyn ja Charlotten siirtyessä jatkamaan töitään ulos suuntasin takaisin leiriaitalle ja matkalla ohitinkin Raicyn sekä Dewnin jotka olivat palaamassa takaisin päätalolle. Vaihdettuani vielä muutaman sanan miestenkin kanssa jatkoin matkaani aitalle jossa Charlie oli jo hereillä ja aamupalapöydässä. Rauhassa ja pitkän kaavan mukaan nautitun aamupalan jälkeen suuntasin etsimään Alexiinaa samalla kun Charlie lupasi liikuttaa Carlyn vielä kerran. Alexiina löytyikin toimistostaan ja teimme kaikki tarvittavat paperityöt valmiiksi Imaghostin omistajanvaihdosta ja kauppojen viimeistelyä ajatellen ja kaiken ollessa valmista omalta ja Willkesin osalta, päätimme lähteä miehen kanssa tutustumaan vielä pikaisesti waterphew:hin. Palattuamme takaisin Orange Woodiin, oli aika ottaa traileri takaisin auton perään ja lastata ensin Carly omalle paikalleen ja sen jälkeen annoin Dewnin taluttaa Imaghostin traileriin. Pikkutamma ei ollut ihan myyty ajatukselle uudesta trailerista, mutta lopulta se käveli miehen perässä traileriin ja myös pikkutamman ollessa paikallaan sai Charlie sulkea ovet ja olimme näin valmiita lähtöön. Kiitin Centereitä vielä kerran heidän vieraanvaraisuudestaan tämän viikonlopun aikana ja esitin uudelleen kutsun tulla vierailemaan ja tapaamaan Imagostia, vaikka varmasti varsan kanssa tultaisiin vierailemaan myös sen syntymäkodissa kilpailuissa ja ties vaikkapa joskus retkeläisenä tai muun tapahtuman merkeissä. Viimeisetkin hyvästit sanottuamme nousimme Charlien kanssa autoon ja aloitimme ensimmäisen etapin pitkästä kotimatkastamme. Alexiinan kommentti: Kiitos vierailustanne ja kiitos näistä mukavista tarinoista siltä ajalta!
Tässä pätkässä olikin saatu haikeahko lähtötunnelma esiin. Imaghostia jää ikävä, mutta toiveikkaana odotamme näkevämme sitä täällä taas joskus eri tapahtumien yhteydessä! Ja kutsu vastavierailulle on otettu korvan taakse. Tomford on Texasista kotoisin, joten on aivan mahdollista, että joskus tulevaisuudessa joku reissu sille suuntaa järjestyy...
Onnea eloon Imaghostin kanssa!
|
|
Yksityisomistaja
jäsen on muualla
Satulasaippua
Oma hevonen: Muru
|
Post by Mikael on Oct 21, 2020 12:01:53 GMT
Jigglypuff21.10.2020
[ Liittyy tähän uutiseen] "Niin. Niille saisi keksiä nimiehdotuksia." Katselin kanoja lumoutuneena, enkä enää juurikaan piitannut Raicysta, joka niitä oli minulle päättänyt aikansa kuluksi näyttää. Olin nähnyt ennenkin Orange Wood Ranchin kanoja, mutta koskaan en niin läheltä. Pidin niistä heti. Niiden silmät katsoivat suoraan eteenpäin, tai no, sivuillepäin, eivätkä ne tuijotelleet suotta suoraan kohti. Kun niitä silitti, niiden karva, ei kun höyhenet, olivat paljon liukkaampia kuin oletin. Höyhenten ruodot, vai mitä olivatkaan, tuntuivat selässä ja siivissä, mutta eivät pehmoisissa untuvakauloissa. Minun oli ihan pakko nostaa yksi kana syliini. Se oli ruskea. Se ei olisi halunnut olla vieraan, koppinsa lattialla kanankakassa istuvan tyypin sylissä ja pyristeli, mutta puristin sitä vähän. Melkein pelotti pitää kiinni, kun sen alapuoli oli niin pehmeä. Kun nostin sitä kainaloista niin kuin koiranpentua, ehdin nähdä sen sohivat ja vipattavat pikku jalat ennen kuin se huitoi siivillään ja rääkyi niin kovasti, että minun täytyi päästää se irti. Se ruskea kana ei uskaltanut enää käsittelyni jälkeen tulla lähelleni, mutta toinen melkein samanlainen tuli. "Se on Phoenix", Raicy sanoi, mutta keskityin ennemminkin silittämään uutta ruskeaa kanaa parilla sormella rinnasta kuin Raicyn juttuihin. Hänhän joka tapauksessa vain vaihteli asentoaan ja huokaili kanalan ovella ihan niin kuin ihmisen olisi muka voinut tuoda katsomaan kanoja ja olettaa, että hän on kymmenessä minuutissa valmis. Sitä paitsi Phoenix oli yhtä pehmeä kuin aiemmin kiusaamani kana ja kaivoi takkini taskusta kaupan paperikuitin. "Niin. Pitäisi oikeastaan jatkaa hommia..." Raicy mutisi. "Joo. Joo." Nousin nopeasti ylös. En haissut hyvältä. "Tälle tässä ja noille tuolla nurkassa jos on nimiehdotuksia, niin saa ehdottaa", Raicy sanoi vielä uudestaan asian, jonka takia olimme alun perin tulleet. "Jigglypuff", sanoin ja osoitin yhtä, kaikista pulskinta. "Jigglywhat?" "Jigglypuff. Jos mulla olisi kana, se olisi Jigglypuff." "Tuota..." Racy empi. "Okei. Katotaan nyt mitä muut ehdottaa... Sitten joskus jouluna päätetään..." Vilkutin Phoenixille vielä lähtiessäni, mutta se ei osannut vilkuttaa takaisin. Pudistelin puruja takapuolestani ja olin tyytyväinen, että menisin seuraavaksi suoraan kotiin. En ollut ennen koskenut kanaan, mutta enpä ollut haistanutkaan niitä tai pyörinyt niiden alusissa orsien ja pesien alla. En piitannut, tulisiko pulskasta kanasta Jigglypuff, mutta ajattelin mennä takaisin kanakoppiin vielä joskus: ehkä kesän lämmössä, kun kanat olisivat taas ulkona vuorokauden ympäri. Ensin selvittäisin, mitä tuliaisia niille voisi ostaa syötäväksi, etteivät ne tulisi kipeiksi. Alexiinan kommentti: Nämä ovat niin ihania nämä Mikaelin pikku "off topic" -tarinat! Viimeksi kissanpentujen, ja nyt kanojen kanssa.
Kiitos osallistumisestasi Kanoille nimiä! -tehtävään! Parven pulskin kanatyttö on nimetty Jigglypuffiksi (Raicyn silmien pyörittelystä huolimatta - lapset tosin tykkäsivät nimestä kovastikin) ja Mikael sai tästä kunniasta uuden Chicken Chaser -merkin!
|
|
It's a scoobie-oobie-doobie, scoobie-doobie melody!
Hoitohevonen: Dragon
|
Post by Crid on Oct 22, 2020 12:24:58 GMT
# Chick-en # Mun isäni on Kukko. Siis – ei kukko niin kuin eläimenä, luoja paratkoon, vaan kiinalaisten mielestä. Kukkoilija, niin mamma sanoisi. Mutta mamma onkin Sika. Sillä ei siis oo paljon varaa puhua. Mä näin kirjan kiinalaisista horoskooppimerkeistä joskus Tom-Tomin kotona niiden kirjahyllyssä. Tom-Tom tuuttasi niin pitkää pas–tarvettaan vessassa, että siinä odotellessa se kirja osui pakollakin silmään (sähkönsinisenä valtavalla punaisella fontilla kirjailtuna se suorastaan kirkui huomiota), otin sen käteen ja lueskelin huvikseen. Kävi ilmi, että mä oon Hevonen. Tähdet ovat siis ennustaneet jo vuosituhansia sitten, että tästä kukkakeppijätkästä tulee pollemies. Eri asia on, koenko itteäni niin ylpeäksi ja voimakkaaksi kuin vapaa ja villi ori… Mutta palataan kukkoon. Tai oikeastaan kanoihin. Niitä oli nimittäin tullut uusia Orange Woodiin. Oon pysytellyt kaukana kanalasta kolmesta syystä, joista ensimmäinen on se, että en kestä sitä kanankakan hajua; toinen se, että Executor antoi mulle yksi kesä sellaista kyytiä, että sulat vain pöllysi (mulla on varmasti pohkeessa vieläkin siitä arpi) ja koskaan sen jälkeen en oo enää päässyt yhtä puhtaasti korkeaan C:hen; ja kolmannekseen kanat on jotenkin pelottavia ja ällöttäviä. Se miten ne tutisee ja putputtaa ja kun niitä nostaa ja heijaa, niiden pää pysyy paikallaan, vaikka muu keho liikkuu… normaalia? I don’t think so. Ainoa chick, joka mun mielenkiintoni herättää, on Charlotte En siis ollut mitenkään hurjan innostunut saati kiinnostunut, kun sain kuulla, että näitä tyrannosaurusrexien jälkeläisiä oli tuotu laatikollinen ranchille. Enkä lämmennyt vielä sillekään, että Alexiina ohimennen tuli tallivintiltä kyseleen porukalta keksitäänkö me niille nimiä. Jos mun pitäisi nimiä ehdotella, kukaan ei niistä tykkäisi kuitenkaan tai ottaisi kuuleviin korviinsa. Esim. Dragon (paitsi Dragon on Dragon, joten ehkä ei sittenkään…), Firebreath, Demon, Devioso, Monster, Satan… Alexiina ei jäänytkään ehdotuksia sen pidemmäksi aikaa kuuntelemaan, vaikka muutamia ilmoille hoitajilta lennähtelikin, vaan sanoi, että niitä voi käydä kirjaamassa lappuselle, jonka painoi samaan aikaan nuppineulalla ilmoitustaululle. Vedin korkin vihreästä tussista ja jatkoin Dragonin hoitovihkoon pöydän ääressä sen siipien väritystä. Ihan sama, ei koske mua. ”Sausage? Kuka antoi nimen Sausage?” joku hoitaja kimitti pöyristyneenä tallivintin ilmoitustaululta kipitettyään sinne heti Alexiinan mentyä. Tyrskähdin. No, hyvä tietää, että jollain oli huumoria vielä tallella. ”Pinky, Phoenix, Anger”, lueteltiin jo nimettyjä kanoja. Kaksi muutakin pikkulikkaa nousi sohvalta ja meni innoissaan heittelemään nimiehdotuksia: Rainbow, Sugarcube, Featherdance, Little Lady, Cutie, Caroline… you name it. Heinävintiltä kuului töminää ja kohta ovi avautui Raicyn marssiessa sisään. Tytöt väistivät vähän pelästyneinä ilmoitustaulun edestä, koska Raicy oli tulossa siihen. Tallivintillä Raicy oli aika poikkeuksellinen näky, ja vilkaisikin pientä yleisöään kuin hiukan siitä tietoisuudesta vaivautuneena. Hän raapusti kuulakärkikynällä jotain paperiin, jätti kynän roikkumaan narunpätkästä takaisin, suoristautui, vilkaisi vielä meitä syrjäsilmällä, rykäisi ja saapasteli ovesta taas ulos. Tytöt piirittivät heti ilmoitustaulun. ”Jigglypuff”, he kikattivat. Myöhemmin mun jäätyä viimeisenä tallivintille viimeistelemään Dragonin fantasiahenkistä piirrosta, jossa se löi mua piikikkäällä lohikäärmehännällään niin, että lensin takaperin voltin (tosi tarina: Dragon oli huiskaissut multa tänään lasit naamalta sen takakavioita puhdistaessa), kävelin ilmoitustaulun ohi. Pysähdyin katsomaan nimilistaa. No, jos tollaiset nimet kerran kelpasivat… niin miksei. Eihän kukaan tietäisi, mitä mä ehdottaisin. Otin kynän ja lisäsin pari ehdotusta. En mä tiiä onko Chicken Chaser mikään niin suuri kunnia, jota olen aina havitellut, mutta oishan se metkaa saada oma nimikkokana. Vaikka ne hirviöitä olikin.
|
|
|
Post by Surray on Oct 29, 2020 10:29:37 GMT
SURRAY STORIES - Osa 12 1.11.2020 Itsepuolustuskurssista silloin muutama vuosi sitten oli ollut hyötyä. Päästyään irti silloisesta miehestään, Surray oli vannonut vastedes voivansa puolustaa paremmin itseään – ja Patrickia. Niinpä hän oli käynyt useammalla kurssilla oppiakseen perusasiat siitä, kuinka vapautua jonkun pitelemästä otteesta, mihin kohtiin iskeä, miten käyttäytyä turhaa huomiota herättämättä. Niin paljon kuin väkivaltaa inhosikin, hän myös ymmärsi, ettei se maailmasta loppuisi. Niin kauan kuin Weighfieldin kaltaisia juntteja oli olemassa, olisi myös vaaransa, ja Surraysta oli parempi valmistautua niihin kuin hyssytellä ja sulkea karulta totuudelta silmänsä. Palattuaan baari-illan jälkeen kotiin hänellä oli ollut kova työ teeskennellä rauhallista lapsenvahdin ja Patrickin nähden. Hän oli juoksuttanut vettä suihkussa niin kauan, että se oli ollut lähes kiehuvan kuumaa ja astunut sitten sen alle. Vesi oli sattunut kuin tuhat neulaa iholla, mutta hän halusi kestää sen; hänen oli kestettävä se voidakseen tukahduttaa tuon toisen poltteen, joka hänen käsivarteensa Weighfieldin otteesta oli jäänyt kaivertamaan. Suihkussa hän saattoi myös kenenkään näkemättä itkeä. Hän piti työstään, työnantajastaan ja ylipäänsä hevosista, mutta kynnys mennä Orange Woodiin oli kasvanut entisestään. Mitä jos hän törmäisi taas Weighfieldiin? Mies oli kuin tikittävä aikapommi, joka varmasti tilaisuuden tullen yrittäisi taas jotakin. Toisaalta, tuskin hän voisi tehdä mitään pomonsa nenän alla. Riski tavata Weighfield ranchilla oli ehkä suurempi, mutta toisaalta se oli myös turvallisempi ympäristö mieheen törmätä kuin pubissa tai – luoja ties – kotonaan. Sinä iltana ennen nukkumaanmenoa Surray varmisti turvalukon ja oven edessä olevien esteiden olevan varmasti kunnolla. * Hyytävä viima oli ottanut Kanadan pienen rannikkokaupungin otteeseensa vaihtuessaan marraskuuhun. Surray tarpoi jäisen maan ja kevyen lumen yli parkkipaikalta hiljaiselle tallipihalle. Hänellä ei ollut tänään työpäivää, oli sunnuntai, ja jos olisi voinut itse valita, olisi pysytellyt tänään kotonaan viltteihin kääriytyneenä Patrickin kanssa syömässä leipomiaan muffineita ja lukemassa kirjaa. Talliomistaja oli kuitenkin mitä hartaimmin kutsunut hänet viettämään valojuhlaa eikä Surray ollut löytänyt itsestään sydäntä kieltäytyä niin maanittelevasta kutsusta. Hän oli kieltämättä vetäytynyt muusta talliporukasta syrjään, ei koskaan juuri jutellut tai vaihtanut kenenkään kanssa sanaakaan, ei pahemmin ollut nähnyt vaivaa luodakseen kontakteja. Alexiina oli kuitenkin aina häntä kohtaan mitä ystävällisin ja Surray aisti etäisesti, että Alexiina olisi jollain tavoin ollut hänestä huolissaan; eihän hän tietenkään Surrayn elämäntilanteesta sen tarkemmin tiennyt, sillä Surray oli hyvin tarkka yksityisyydestään, mutta ehkä talliomistajalla oli jokin hyvyydellä ja myötätunnolla siunattu kuudes aisti. Niinpä Surray, vaikka tunsi olonsa kurjaksi ja viluiseksi, astui talliin vastoin parempaa tahtoaan. Tasainen rouskutus kantautui karsinariveistä: siellä täällä pari korvia tai värähtelevää harjaa näkyi iltaheiniään mussuttavien hevosten luota. Surray kiersi tallitupaan ja lähti nousemaan portaita tallivintille. Mitä ylemmäs hän kävi, sitä selvemmin ihmisten hälinä ja pulina sekä musiikki alkoi kuulua – luojan kiitos Weighfield ei olisi tänä iltana paikalla, tai Surray olisi ehdottomasti jättänyt tulematta. Heinävintillä joukko lähinnä lapsia ja nuoria istuskeli lattialla taltat käsissään ja kaiversi kieli keskellä suuta kurpitsoita. Ovi hoitajahuoneeseen oli avoinna. Surray mutkitteli heinäpaalien ja lasten ohi varoen astumasta kenenkään taideteoksen päälle, ja kävi sisään tallivintille. ”Surray – mukava, kun tulit!” Alexiina ilahtui. Hän oli kädet täynnä kuppeja ja lautasia. ”Tule peremmälle, täällä on ruokatarjoilu…” Surray riisui buutsinsa ja kiersi väliseinän taa. Kolhuisen puupöydän ääressä istui syömässä ja jutustelemassa aikuisväkeä: ranchin seniorimatriarkka Emily, talliomistajien vanhempi poika Dewn, josta Surraylla ei ollut kuin hyvää ajateltavaa, toinen viileän oloinen nuorimies naisystävänsä kanssa sekä cowboy Thomas. Sohvalla istui Gillian sipsutellen suuressa kantokopassa makoilevia vauvoja. ”Ota tästä. Siinä on kurpitsapiirakkaa ja täällä sipulikeittoa, niin ja ihan tuoretta leipää.” Pöydän ääressä näytti olevan ahdasta, joten tasapainotellen muki ja lautanen käsissään Surray meni sohvan luo. ”Saak’ tähän istua?” ”Ai hei! Ole hyvä.” Tyttö hymisi vauvoille ja keinutti koppaa. Hän oli kovin nuori äidiksi. ”Kaksoset”, sanoi Surray tasapainotellen kanankoipilautasta polvelleen. Kopasta häntä tapitti neljä sinisen utuista, epäluuloista silmää. ”Onneks’ olkoon.” ”Kiitos”, Gillian hymyili autuaasti. Hänellä oli tuo tuoreen äidin onneen puhjennut katse. Surray muisti valokuvat itsestään pian Patrickin tulon jälkeen. Hän ei ollut koskaan oppinut tuota ilmettä. Äidinrakkaus ei aina näkynyt ulospäin. ”Mitkäs nimet näille pikkuisil’ annettiin?” ”Diana ja Hugo.” ”Nätit nimet. Me ei olla nähty aikoihin. Miltä äitiys on tuntun’?” ”En voisi olla onnellisempi”, puhkesi Gillian aitoon leveään hymyyn. ”En olisi uskonut, että se voi mennä niin, mutta he ovat paras asia, mitä minulle on koskaan tapahtunut.” Surray tunsi piston rinnassaan. Miten pieni rääpäle Patrick olikaan ollut, kun hän oli saanut pojan ensikertaa käsivarsilleen… Miten pienet sormet ja varpaat, miten tumma ja tuima katse. Surray ei ollut tuntenut mitään rakkauden tapaista vastasyntynyttä vauvaansa katsoessaan. Hänellä ei ollut ollut päällimmäisenä mielessä mitään muuta kuin helpotus siitä, että oli yhä hengissä ja sietämättömät kärsimykset ja kivut olisivat ohitse, ja huoli siitä, miten hän voisi ottaa vastuun ja huolehtia jostain niin onnettomasta ja surkeasta olennosta. Hän pakotti hymyä. ”Sen näkee.” ”Kuinka Patrick voi? Minulla on ollut häntä kauhea ikävä. Ajattelin, että voisin tulla joku päivä katsomaan häntä. Ja ehkä myöhemmin, kun Hugo ja Diana ovat vähän isompia, hän haluaisi tulla leikkimään heidän kanssaan?” Surrayn hymy värisi. ”Patrick varmasti pitäis’ siitä. Hän kyseli sinuu.” ”I-ihanko totta?” Gillian punastui mielihyvästä. ”Ole kiltti ja kerro hänelle mitä lämpimimmät terveiset!” Toinen vauvoista puhkesi silloin itkuun; Alexiina oli taputtanut käsiään saadakseen väen huomion ja pienokainen oli hermostunut siitä. Pian hän tartutti itkunsa sisareensa ja kohta kumpikin rääkyi. Gillian nosti lapsensa syliinsä lohdutellakseen tätä. ”No niin – jos täällä on vielä viime hetken maastoretkelle lähtijöitä, Dewn ottaisi nimiä ja ratsutoiveita vastaan. Retki lähtee puoli kahdeksan tallipihasta.” Surray nousi äkkiä seisomaan. Tallivintin vilkas melu, ahtaus ja vauvojen itku sai hänet ahdistumaan. Ehkä hän oli jo hoitanut vierailuvelvollisuutensa. Kunnioituksesta talliomistajaa kohtaanhan hän oli tullut, mutta tosi asiassa hän olisi paljon mieluummin jo matkalla takaisin kotiin. ”Surray, lähdetkö sinä maastoretkelle?” Alexiina oli kiinnittänyt häneen noustessaan huomionsa. ”En taida, ajattelin tästä koht’ mennä…” ”Lähde ihmeessä mukaan! Sen jälkeen on vielä lyhtyjenkin lasku myllymäeltä. Eikö retkelle mahdu vielä tulijoita?” Alexiina kääntyi Dewnin puoleen, joka nyökkäsi: ”Jeah. Rock on ainakin vapaa.” ”Mainiota! Surrayhan voi ottaa sen.” Surraylla ei ollut siinä juuri sanansijaa. ”Tuolla menee Barrett”, huomautti Charlotte, joka oli juuri tullut heinävintin puolelta kädet täynnä kurpitsanjäämiä ja katsoi ulos ikkunasta. ”Hän ei taida tietää, että meillä on täällä tänään juhlat.” ”Voi Barrett”, Alexiina huokaisi päätään pudistaen. ”Minä kutsuin kyllä hänetkin, mutta sitä miestä on mahdoton saada minnekään… Onneksi hän näyttää sentään olevan jo paremmassa kunnossa.” ”Kui hänen kävi?” kysyi Surray, joka myös katsoi ikkunasta: pitkätakkinen hattupäinen mies siellä harppoi tyhjällä tallipihalla kohti pihattoa. Hahmossa oli jotain tuttua. ”Ajoin hänet sairaalaan. Mahdoton kuumetauti. Onneksi sinä, Surray, löysit hänet ladosta. Hän olisi voinut joutua todella pahaan kuntoon, jos olisi ottanut vielä kylmiinsä.” Hahmo hävisi ladon taa, mutta Surray seisoi silti vielä ikkunassa sinne päin hajamielisesti katsellen. Alexiina laski kätensä hänen olkapäälleen. Vaikka ele oli ystävällinen, Surray ei pitänyt siitä: hän ei pitänyt siitä, että ihmiset koskivat häneen tai tulivat liian lähelle. Paetakseen liian intiimiksi käynyttä tilannetta hän rykäisi ja kääntyi pois ikkunasta. ”Mie taidan sit’ lähteä varustamaan Rockia.” Hän laski lautasensa ja mukin tiskipöydälle. ”Tee se. Ja kiitos, kun tulit – on niin mukavaa, kun meillä on lähes koko porukka paikalla viettämässä aikaa yhdessä!” Yhdessä. Surray kiitti laimeasti ja palasi eteiseen vetämään saappaita takaisin jalkaansa. Heinävintillä nuoret kinastelivat siitä, kuka oli rikkonut kenenkin kurpitsan ja kenen oli kaikista parhain. Surray ohitti heidät pahemmin katsomatta ja laskeutui portaat takaisin tallitupaan. Voisihan hän mennä vielä mukaan lyhtyjen laskuunkin – tehdä kerrankin jotain itselleen ja laskea kynttilän taivaalle omaksi kunniakseen. Olihan tänään hänen syntymäpäivänsä.
|
|
Fossiili
jäsen on muualla
Talikonvarsi
Oma hevonen: Latte
Aurinkomerkki: ♊
|
Post by Alva on Oct 30, 2020 22:37:09 GMT
30.10.2020 - Rentoilua auringonlaskussa (mallikuva)Alva ratsastamassa Lattella ilman satulaa ja pelkästään päitsillä Orange Woodin kentällä samalla kun aurinko jo laskeutui vuorien taakse. Alunperin tarkoituksena oli vain tehdä maastakäsin kaikenlaista hauskaa, mutta samahan siinä oli testata kuinka hyvin Latte kuuntelee ilman ohjia. Loppu hyvin kaikki hyvin, Latte käyttäytyi tapansa mukaan fiksusti. Puut kentän laidalla koreilivat vielä kauniisti ruskan sävyjä, vaikka ilmassa oli jo talven kylmää tuntua.
// Iski yhtäkkiä into piirtää pitkästä aikaa, en kyllä tosin ole varma näkyykö kentältä katsottuna vuoretkin jostain suunnasta? Ehkä piirtäminenkin vapaalla kädellä alkaisi sujua jos viitsisi piirtää useammin, nytkin oli ruudukko paljon apuna että Latte näytti itseltään eikä pyöreältä ja tappijalkaiselta shetlanninponilta Alexiinan kommentti: Eikä mitä - aivan ihana kuva! Syksyinen kirpakkuus välittyy piirroksesta onnistuneesti. Hyvät värit! Latte on söpön pörheän (talvikarvassa, ofc!) ja rennon näköinen. Käsin piirtäminen on ainakin minulle sata kertaa vaikeampaa kuin tietokoneella, en tiedä mikä siinä on... Jopa hiirellä piirtäminen on helpompaa kuin kynällä tavalliselle paperille!
Kentän suuntaan vuoria ei oikeastaan ole. Toisella lyhyellä sivulla on merilaidun ja sen takana meri sekä tuulimyllymäki, toisella lyhyellä sivulla tallin seinustaa. Pitkillä sivuilla on toisella puolen mäkistä haapametsää myllylle ja toisella mäntyjä, rinki, kisakatsomo sekä niiden takana jyrkkää mäkeä, joka peittää takana olevan autotien näkymästä. Lumihuippuisia vuoria näkyy kauempana päätalon ja pellon takana. Sen lisäksi Orange Wood Ranchin välittömässä läheisyydessä kohoavat korkeat kalliot heti autotien toisella puolella. Se, että piirroksessa kaikki olisi maantieteellisesti ja ympäristöllisesti kohdillaan, ei kuitenkaan ole mikään edellytys - jos on edes sinne päin, niin sekin riittää!
Niin ja tervetuloa mukaan valojuhlaan! Pistin Dewnille viestiä eteenpäin, että olette tulossa maastolenkille
|
|
|
Post by Tyler on Nov 3, 2020 13:32:32 GMT
Kisareissulla 31.10.2020
Todellisuudessahan teksti on pitkä kuin nälkävuosi ja koko homman voi lukea blogistaLauantaina pitkä matkamme tuli lopulta päätökseen, kääntäessäni autoni Orange Woodin portista sisään ja lopulta parkkeeratessani sen muiden trailereiden viereen. Auton ollessa parkissa vedin avaimet virtalukosta ja lähdimme purkamaan tammoja trailerista. Charlien pidellessä Foreverin narua ja Imaghostin narun painaessa omassa kädessäni, lähdimme kävelyttämään tammoja pikaisesti ja löydettyämme erään hieman rauhallisemmalta vaikuttavan reitin, ei edellämme kävelevästä parivaljakosta voinut erehtyä kovinkaa paljoa. ”Dewn!” korotin hieman ääntäni ja toivoin että Center kuulisi minut. Onnekseni toinen käänsikin päänsä ääneni suuntaani hieman ihmetellen kuka tuota kutsuisi, mutta rekisteröidessään äänen lähteen tuo pysähtyi ja päästessämme lähemmäs miestä tuon kasvoilta oli luettavissa tervetulleeksi osoittava ilme. ”Haittaako jos liitytään seuraan? Ajateltiin antaa tammoille vähän liikettä ensin kun takana on kuitenkin pitkä matka” nostin kysymyksen ilmoille vinkaten samalla kohti takanamme seisovia Charlieta ja Foreveriä. ”Jeah. Ei mekään pitkään kävellä, mutta seuraan mahtuu siitäkin huolimatta” Kävelyn aikana vaihdoimme hieman kuulumisia Dewnin kanssa niin yleisellä tasolla, kuin myös hevosten kohdalla ja siitä meillä olisikin riittänyt juttua vaikka muille jakaa. Kerroin Centerille mitä olimme tehneet Imaghostin kanssa, kuin myös suunnitelmistani mustangin kanssa tulevaisuudessa, kunhan varsa vain kasvaisi vielä hieman ja sen kanssa voitaisiin siirtyä seuraavaan vaiheeseen koulutuksessa. Ennemmin kuin kumpikaan meistä olisi halunnut, tuli tallipiha vastaan ja minun ja Imaghostin oli aika valmistautua omaan luokkaamme, Charlien palatessa trailerille varustamaan Foreveriä omaan luokkaansa. Yllätyksekseni Dewn ja Honey jatkoivat kanssamme samaan suuntaan. ”Tuutko todistamaan miten pikkutamma käyttäytyy?” Heitin Dewnille, rapsuttan samalla vaivalloisesti Imaghostin kaulaa, kipsin rajoittaessa tehokkaasti sormieni liikerataa. ”Ehkä vähän sitäkin. Me käydään myös kokeilemassa Honeyn kanssa onneamme kilpa-areenalla” Center vastasi korjaten stetsoninsa asentoa. Lopulta minut ja Imahgost kuulutettiin ensimmäisenä areenalle ja yllätyksekseni nuorikko käyttäytyi kuin järkevinkin hevonen ja kaikelta epämääräiseltä pöllöilyltä säilyttiin melkein loppuun asti, jolloin Imaghost päätti säikähtää jotain, kavahtaen takasilleen ja heittäen minut kääntyessään tutustumaa Orange Woodin kentän pintaan. Kierähdin mahdollisimman nopeasti hieman kauemaksi tamman jaloista, ennen kuin kömmin pystyyn ja pääsin taluttamaan puhisevan, mutta jo onneksi rauhoittuneemman pikkutamman trailerille. Lastattuamme Imaghostin, kerkesimme hengähtää Charlien kanssa muutaman luokan ajan, ennen kuin oli aika pistää Forever valmiiksi ja päästää Charlie lämmittelemään tamman kanssa. Charlien lämmitellessä Foreverin kanssa, siirryin itse kentän laidalle seuraamaan edeltävän luokan loppua ja cuttingin alkua. Jossain kohtaa näin silmäkulmastani liikettä ja kääntäessäni katsettani vierelleni ilmestyneeseen henkilöön huomasin Raicyn saapuneen vierelleni. ”Dewn kertoi että sulla oli vähän tapahtumarikas luokka?” ”Nuorten hevosten ilot. Tylsäksihän tämä kävisi jos nää ois ku herran enkelit” Seisoimme hetken katsellen luokkaa ennen kuin palasin ääneen. ”Tutustuin muutes siihen luomurehuohjelmaan mistä puhuit silloin kuun alussa, ja pakko kyllä myöntää että meikäläinen oli enemmän kuin väärässä sen suhteen. Ei se nyt ollutkaan lopulta niin vaikeaa ja monimutkaista ymmärtää kuin miltä se oli aikaisemmin näyttänyt, toisaalta nyt tuota aikaa on ollut vähän enemmän kuin normaalisti sattuneesta hidastavasta syystä” Raicy ei kääntynyt katsomaan minua, enkä tiennyt oliko tuo mielissään erävoitostaan, vai olinko luovuttanut liian helpolla loppupeleissä, mutta ainakin alkuperäistä keskusteluamme muistellessa en ollut päästänyt kylläkään Centeriä helpolla, sillä Alexiina oli joutunut tulla jo hieman toppuuttelemaan kiivaahkonakin käyvää sananvaihtoamme ja olikin ainakin omalla kohdallani mennyt pieni hetki, että olin saanut omat kierrokseni laskettua ja saatoin taas keskustella ihmisten kanssa normaalisti. Lopulta Charlie ja Forever kuulutettiin kisa-areenalle ja tuolla ei mennyt suoritukset kyllä yhtään oman tasonsa mukaan, mutta olihan kyseessä hänen ensimmäiset kisansa, joten rutiinin puute oli varmasti oma osansa. Miehen suoritettua luokkansa oli aika pakata myös appaloosatamma traileriin ja juuri kun olimme tekemässä lähtöä Alexiina ja Dewn saapuivat autollemme. ”Olethan Tyler kunnossa? Dewn kertoi mitä kävi” naisen katseesta paistoi huoli. ”Joo, egohan tuossa oli kovimmilla, mutta eiköhän se parane ensi kertaan mennessä” ”Jeah. Tää taitaa olla sun? Löyty tuolta kentän laidalta äsken ja meidän kenenkään se ei ole” Dewn piti ojennetussa kädessään mustaa, jo mudan ja elämän tahrimaa stetsonia, jonka tunnistin omakseni (totta puhuen se oli Trevorin, mutta tuollapa ei sille tarvetta ole) ”Ah joo, se taisi lentää siinä rytäkässä. Kiitos” otin hatun miehen käsistä. ”Hyvä että kaikki selvisi ja oli mukava nähdä teitä molempia ja Imaghostia. Toivottavasti nähdään vielä joskus tammaa kisa-areenoilla vaikka debyytti ei ollutkaan kovin imarteleva” ”Kyllä me vielä kisaillaan. Kuten Raicyllekkin mainitsin niin tylsäähän tää olis jos nämä olisi kuin herran ajatus. Vähän vain rutiinia alle niin hyvä tulee” Vaihdettuamme heipat puolin ja toisin oli aika kääntää auton nokka kohti seuraavaa kisapaikkaa ja Autumn Championshipsiä. Alexiinan kommentti: Ihana kuulla Tyleristä ja Imaghostista ja muistakin taas! Ja voi Immua minkä kehässä teki Mutta kyllä siitä hieno vielä tulee! Tylerhan sen hyvin totesi: "”Nuorten hevosten ilot. Tylsäksihän tämä kävisi jos nää ois ku herran enkelit”"
Ja sait mukaan sen rehukeskustelun nenätyksenkin! Hah, Raicyllä on joskus niin tunteet pelissä itselleen tärkeäksi kokemassaan aiheessa, että keskustelu voi tosiaankin kiihtyä useamman pykälää, joten voin loistavasti kuvitella hänen ja Tylerin aikaisemman kädenväännön!
Ihana myös loppukohtaus hatun- ja sananvaihtoineen
Ei muuta kuin odottelemme teitä taas tulevaisuudessa toisiin kisoihin!
|
|
♡Dolly!♡ ♧7.1.2017-
Hoitohevonen: Dolly
|
Post by Iitu on Nov 9, 2020 7:34:48 GMT
8.11.20Kävin tänään moikkaamassa ja harjailemassa Dollyä. Poni käyttäytyi omaan tapaansa enkelimäisen kiltisti ja katseli minua tehdessäni hoitotoimenpiteitä tuttu, suloinen pilke suklaanruskeissa silmissään välkkyen. Sen karva oli harmaantunut jo paljon, kohta se olisi kokonaan harmaa. Oli kiva nähdä Dollyä pitkästä aikaa, oli ollut kova ikävä pientä pilkukasta ponia. Alexiinan kommentti: Hei Iitu! Kiva kun poikkesit taas pitkästä aikaa katsomassa Dollya. Piirustustaitosi on huomattavasti kehittynyt! Toivottavasti tästä eteenpäin sinua näkyy vähän useammin ja aktiivisemmin Sinulla on vielä juonitehtävä suorittamatta, jotta pääset viimeiselle hoitotasolle!
|
|